Lille O og spirrevippen Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Skal prøve å forklare så enkelt som mulig.. Jeg ble innlagt på sykehuset da jeg trodde jeg var i uke 10. Fikk da UL for å sjekke at alt var ok.Tok da en utvendig UL, og fant da ut at jeg var kommet til uke 12 + 3. Ved rutine UL, som ikke ble før i uke 20 + 3 (regnet ut ifra den første UL termin), fant legen ut at jeg ikke var lengre enn uke 18. Hvilken uke/termin skal jeg da forholde meg til? Det er jo rart å ha et "stort" foster i uke 10, i motsettning til å ha et "lite" ett i uke 20? Og er fosteret veldig lite hvis de tror at jeg ikke har kommet lengre enn uke 18 i uke 20?? Håper på svar og at dette ikke ble for innviklet skrevet..
Endelig mamma! Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Heihei. Kan ikke svare deg på alle spørsmålene, men ett av dem i all fall. Det er den termindatoen du får på ordinær ultralyd du skal forholde deg til. Men når du regnet ut at du var i uke 10, hadde du da regnet med de to ukene før eggløsning? Man er jo to uker lengre på vei enn fosteret er gammelt (tror jeg det var...). Er veldig vanlig å bli flyttet etter ordinær-UL da, så tror ikke du behøver å bekymre deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå