Mamma til to tette Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Huff, dette er andre gang (hun er snart 14 dager) og i dag ble det litt skummelt synes jeg. Jeg skulle lage middag, la henne i kurv på kjøkkenet, hun sov. Jeg kikket ofte bort på henne og plutselig så ser jeg at hun kaster opp og det kommer ut både munn og nese. Får henne opp og hun vil bare kaste seg bakover men fikk heldigvis ut alt. Men slik som dette kan vi jo ikke holde på, hun trenger jo virkelig denne ekstra melken. Var på hs i går og hun går ned i vekt. Får to stk pupp først og så så mye tillegg hun vil ha, har tatt det rolig i starten og rapet henne masse også under måltidet. Hun drakk heller ikke mye, ca 40 ml. Tips, råd, noen som har vært borti dette? Sønnen min drakk ca 3 ganger så mye som henne og opplevde aldri spy, bare vanlig gulp innimellom. Føler meg helt hjelpesløs nå, nå har hun vel kastet opp all morsmelk også og så starter vi på null med to tomme bryster fram til de blir fulle igjen.
Bertine123 Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Hei. Det kan være reflux. Har hun gulpet/kastet opp mye? Det finnes en mme på apoteket som heter enfamil ar som er tynn som vanlig mme i flaska men som blir tykk i magen. Det kan jo være verdt å prøve? Vi brukte denne til jenta vår med goe resultater. Ellers vil jeg tipse deg om å la henne sitte litt i vippestol eller holde henne oppreist ca 30 min etter måltidene. La henne få ro og ikke hipse på henne.
Mari80 Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Prøv å bytte merke! Jenta mi kastet opp alt hun fikk av Nan, men etter vi gikk over til Hipp, har det bare vært vanlig gulping. Hun kan ha sprutbrekninger en sjelden gang, men med Nan var det etter absolutt alle måltider.
Mamma til to tette Skrevet 20. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2008 Takk for råd, nå har hun fått to måltider uten å gulpe opp etterpå. Lot henne få masse pauser og så ligge på skulderen en god tid etter måltidet. Vi gir hipp for det var det vi ga storebroren så prøver det litt framover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå