Gå til innhold

Nummer to i høy alder

Smaaen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk min første gutt da jeg var 38,5 år gammel. Trodde bare jeg skulle ha ham, jeg var jo så gammel! Nå er han 2,5 år gammel og jeg snart 41. Kjenner at jeg ønsker sterkt en til. Spurte mannen min om hva han syntes (han er 49). Han var klar for en til. Så nå tror jeg jammen jeg prøver meg .....Kan noen fortelle om overgangen til nummer to er stor? Jeg føler en går greit.... er det mye mer arbeid med to?

Føler jo litt at alderen ikke er helt på min side... Veldig usikker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir jo ikke helt det samme med meg, siden jeg også har tvillinger på 16 og en på11. Men vi har en på 2 år og jeg er gravid nå. Var 39 da jeg fikk han og er 41 nå og vil være 42 når babyen kommer i januar. Mannen min er 44. Tenker at de vil ha mye glede av hverandre jeg,da. Ser mange fordeler med å få barn nå, som jeg ikke hadde da jeg var 25. Men det er sikkert forskjell fra person til person. Vår 2 åring begynner i barnehage nå, så jeg tror det går fint med en til. Har valgt å ikke jobbe fullt utenfor heimen jeg da:) Har dere lyst så gjør det!

Skrevet

Hei, det er ikke så greit å si om overgangen fra en til to er stor - det kommer både an på en sjøl, situasjonen og hvordan ungene er skrudd sammen. Mine to første var nokså tett (det er mindre enn to år mellom dem), og den gang synes jeg ikke det var så stor forskjell. Nå skal det også sies at da var jeg i begynnelsen av 20-åra, og hadde kanskje litt mer energi. Det er i alle fall sikkert at de har hatt (og har) stor glede av hverandre. Nå lurer jeg på om nr. 3 er på vei - slett ikke planlagt, og jeg har akkurat feira 43-årsdagen min. Jeg får vel ta en test snart, hvis ikke mensen dukker opp før helga. Veit ikke helt hva jeg synes om det, men tenker at jeg har mere trygghet nå enn da jeg var 20.

Jeg synes du skal prøve, hvis det er det dere vil. Lykke til!

Skrevet

Jag fick mitt førsta barn nær jag precis fyllt 41 och mitt andra 2 år senare. Barnen ær idag 3 och 1 år. Visst ær det mer jobbigt med 2 æn med 1 barn, men det ær det nog før alla. Det ær också en kort tid i livet som det ær jobbigt. Jag tycker att det ær en vældig skillnad idag mot førra høsten. Sonen var vældigt jalu men det ær bættre nu. Men jag funderade aldrig på om jag skulle orka med 2 barn. Ett barn var ju inget problem (fast han ær aktiv)! Problemet før oss ær att vi inte har någon avlastning av våra førældrarna. Vi har istællet valt att køpa tjænster, barnvakt och vaskehjelp.

Jag ville att min son skulle få ett syskon, eftersom han inte har några kusiner och just av den anledningen att vi som førældrar ær lite ældre.

Jag har faktiskt lust på ett 3e barn, men det ær faktiskt fler synspunkter på det æn nær jag ville ha ett syskon till sonen. 2 barn kan man klara sjælv, men 3 då blir det kaos. Fast jag har lust ændå...

Sorry, jag ær svensk, så det blir mest svorsk.

Skrevet

Hei HI, jeg er i akkurat samme situasjon som deg!:) Og akkurat like gammel:) men mannen min er like gammel som meg da. Min gutt er litt over 2 år nå, mannen har mast på nr 2 nå vel i snart 2 år;) men jeg har ikke kjent at jeg har orket en til før nå. Min er og har vært veldig aktiv + søvnproblemer, så jeg har ikke orket tanken på en til. Men nå er vi vel mer eller mindre begynt å prøve. Kommer det en til så kommer det en til:) Blir da minst 41 når neste kommer, men det får gå.

Regner med det blir slitsomt hvertfall hvis nr 2 ligner på nr , hehe, men tenker som forrige svorske her at det er for en kort periode i livet. Gutten min er nå begynt å barnehage så da virker ting litt lettere syns jeg.

Lykke til m prøving!!:) Kommer tilbake med nick hvis og når jeg blir gravid igjen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...