Gå til innhold

Noen andre som har termin rett inn i jula som vurderer å dra hjem etter de 6 obligatoriske timene?

Anbefalte innlegg

Jeg har termin lille julaften og vi har en gutt som da vil være nesten 4 år fra tidligere. Jeg hadde en helt ukomplisert fødsel første gang og var i dusjen en liten time etter fødselen. Siden jeg denne gang mest sannsynlig vil måtte være aleina etter fødselen hvis ungen skulle komme på julaften, vurderer jeg for og i mot om jeg skal dra hjem sammen med mannen min etter de 6 obligatoriske timene. Jeg har diskutert dette med jordmora, og ho mente at dette var like greit som det å være på barselhotellet dersom fødselen hadde gått greit og ungen og jeg var i fin form.

Må jo være like greit å være hjemme i kjente omgivelser og med mine næremste rundt meg, som å måtte være aleina på et sterilt sykehotell...

Synspunkter?

Jeg vil ikke at mannen min skal være sammen med meg på sykehotellet dersom ungen skulle komme på julaften med tanke på han vi har hjemme selv om han har to sett med besteforeldre rundt seg. Synes det er viktig å ta hensyn til han også. Og jeg mener og trur helt ærlig at jeg vil ha det minst like bra hjemme. Det var jo sånn de gjorde det før i tida uansett. Er jeg egoistisk??? Vær ærlige, jeg tåler at dere kommer med deres oppriktige synspunkter på dette.

Fortsetter under...

Vi venter vår første med termin 14 des. Vi har også tenkt tanken på å komme oss hjem ganske fort om babyen skulle komme på lillejulaften/julaften, dersom forholdene tilsier det.

Skjønner i allefall at dere som har en fra før har lyst til komme dere hjem og feire jul sammen. Er viktig at han på 4 år får en så normal jul som mulig der ikke alt dreier seg om babyen. Blir helt sikkert nok som kommer til å dreie seg om babyen framover....

Om alle forhold ligger til retter ser jeg ingen grunn til å ligge på sykehuset i jula!

Siden du har en fra før synes jeg det er helt greit. Både av hensyn til han i jula, og med tanke på at du har vært igjennom dette før og vet hva du skal gjøre. Forutsatt at reisestrekningen tilbake til sykehuset ikke er alt for lang om det skulle skje noe.

Hei!

Jeg vil helst rett hjem, tenkte å diskutere det med jordmor på mandag. Dersom det hele skjer uten komplikasjoner, ser jeg ingen grunn til å bli værende på sykehuset. Lurt å forbrede seg godt på hva som skjer etter fødsel, men der har du jo allerede erfaring, i motsetning til meg!

jeg har termin 4 januar.. ( men den stemmer ikke i hodet mitt.. ble satt tilbake fra 12 desember... ) og i tillegg kom første mann 3 uker før termin.. så hvis ikke denne jenta kommer i desember så vet ikke jeg.. hehe ;)

Men iallefall.. sjansen for at min kommer i jula ser jeg på som stor.. og hvis det skulle være sånn at den kommer julaften tror jeg kanskje at jeg drar hjem.. kommer den lille julaften blir jeg nok over til julaften.. .. Utenom det.. så blir jeg på sykehuset.. Hadde en kjempe lett fødsel forrige gang ( viste ikke at det var fødsel på gang.. ungen ute på 25 minutter.. altså fra jeg viste at det var fødsel på gang til ute...).. men tror uansett jeg kommer til å syns det er godt å være på sykehuset den første tiden.. men vil jo ikke tilbringe julaften der..

Annonse

Hei, jeg har termin 1.juledag og har en datter som nå er 4 år. Jeg har bestemt meg for at jeg skal hjem så for som overhodet mulig. Om at er i orden med meg og barn, ser jeg ingen grunn til å være i en sykehusseng fremfor min egen. Jeg kommer til å be mine foreldre og svigerforeldre om hjelp de første dagene, ettersom det likevel er helligdager, slik at jeg kan få slappet av litt, slik jeg ville gjort om jeg var på sykehuset. Må jo likevel innom 3. dag for føllingstest. Hjemme er alltid best!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...