Gå til innhold

Mulig jeg er heeelt på trynet..hehe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men var på kontroll med lillemann i går og han har mest trolig melkeallergi, slik at vi skal ikke gi han Nan, grøt med melkeprotein i osv. Men hun anbefalte oss veling av maisgrøt kun blandet med vann..Men det blir jo så kornete og vanskelig å drikke for lillegull..nesten så jeg lurer på om jeg bruker feil sort eller gjør det feil rett og slett..Det gikk forsåvidt ned etter et par runder med brekninger, men jeg forstår han godt...usj..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det helsesøster som sa at det mest trolig kan være melkeallerig, eller ble barnet ditt testet?

Dersom det kun var helsesøster som sa det synes jeg du skal be om henvisning til barnelege og få tatt en prikktest. Det er gjort på 10 min. Synes det er rart å be noen kutte ut alt av melkeprodukter fordi barnet kanskje er allergisk. Det er jo så lett å få sjekket og så tungvint å kutte ut diverse produkter. Grunnen til at jeg sier dette er at en lege kikket på jenta mi og sa hun har nok melkeallergi og ba meg gjøre som du har fått beskjed om. Jeg ba om henvisning og jenta mi ble testet; hun er ikke allergisk og har heller ikke vist noen tegn tilå være det nå som hun har blitt større heller.

Skrevet

Kjøp mme på apotek da vel? Den er beregnet for allergibabyer...

Skrevet

Vi skulle prøve å kutte ut dette frem til neste kontroll..Men når jeg leser her synes jeg det er rart om han skulle ha det, fordi han har ikke sånn utslett som andre beskriver her. Er bare det at han får ikke ut avføringen..Så kansje det kan være noe annet da?

Vet så lite om dette, med har de mme for allergibabyer på apoteket så er jo det flott. :)

Han blir bedre i magen når han ikke får melkeprotein da, så noe er det, men kansje ikke allergi..

Skrevet

Kan ikke noe om barn og allergi,men jeg har selv allergi mot melkeprotein,og jeg får _ikke_ utslett av det. Blir slapp,trøtt og det romler og surkler i magen,samt evt. diarè om jeg har overdrevet veeeldig. (måtte påvises med blodprøve da,ikke prikktest)

Kumelk kan være litt tøft for små mager,så mange reagerer litt på det,selv uten å være allergisk. Når du skal ekskludere matvarer i kosten skal du ta det helt vekk i 7-8 dager,deretter introdusere det igjen for å se hva som skjer,det holder ikke med et par dager,sånn i tilfelle du har testa det.

Dessuten er det veldig mange babyer som sliter med hard mage,det er ganske normalt. Min gjør/gjorde det,og det ble mye bedre etter hun begynte å få sviskemos(de må helst være minst 4 mnd før de får det da)

Håper du finner ut av det! Lykke til.-)

Skrevet

Han får sviskemos da, men sviskesaft brekker han seg av..Sist tog det 6 dager å få ut avføringen, og da kutta jeg grøt slik at han bare fikk mm de siste 3 dagene før avføringen kom.

Når har det gått 3 dager, og idag har han begynt å trykke og ta i men han får det ikke ut, får håpe det kommer i løpet av dagen.. :)

Skrevet

Småen vår ble skikkelig forstoppet av Nan og Collett så vi byttet til Hipp og da ble det straks fart på sakene. Regelmessig og fin, heldigvis.

Har du prøvd å skifte type MME?

Skrevet

Hei! Nestle har en maisvelling som heter Låglaktos majsvelling fra 6 mnd. Skal blandes med vann.

Selges bla. på Meny.

Skrevet

Vi hadde også problemer med treg mage på datteren vår, men litt malt i hver flaske har hjulpet veldig. Istedet for dagesvis mellom bæsjebleiene, har hun opptil to i døgnet, og hun er mye mer tilfreds. Noen dråper Infacol før hver flaske har også hjulpet på, men det får man dessverre ikke kjøpt i Norge, må bestilles på nett. Vi bruker forøvrig HIPP siden hun fikk veldig mageknip av NAN...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...