Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften?

Anbefalte innlegg

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

Fortsetter under...

Skrevet

Pinnekjøtt selvfølgelig:-)

Men de 2 siste årene har vi hatt pinnesteik da en kamerat av oss driver med det. Deilig:-) nyyyt.no

Skrevet

Flæskesteg, poteter, brune poteter, rødkål og saus. Samboeren min få i tillegg medisterkaker. Til dessert spiser vi Ris á l'amande med kirsebærsaus

Skrevet

Ribbe, farsekaker og julepølse med alt tilbehør.... Ville heller hatt pinnekjøtt, for det er godt det...

Skrevet

Jeg er vant med ribbe, medisterkaker, julepølser, rødkål, surkål,poteter.

Men ha også spist pinnekjøtt, og lutefisk på juleaften - kommer ann på hvem i svigerfamilien jeg ha feiret jul sammen med.

Annonse

Skrevet

Dansk julemiddag er bare nydelig! Brune poteter er kjempegodt.

Vi spiser ribbe, medisterkaker, sosisser, rødkål, surkål, grønnsaker og poteter. Og selvsagt deilig saus.

Til dessert er det riskrem og multekrem.

Skrevet

Lutefisk, namnam. Og når vi feirer med min familie spiser vi ribbe, pølser og medisterkaker i tillegg. Ungene slipper selvsagt å få lutefisk, så de får pølser uansett hvor vi feirer. Jeg husker faktisk ikke hva vi pleier å ha til dessert. Jeg vet at jeg ønsker meg riskrem hvert år, men lurer på om vi ender med is eller noe. Iskake, kanskje.

Skrevet

Lutefisk.....

Vi har feiret jul med svigers i noen år nå og der serveres det lutefisk. Det tok noen år før jeg likte det, men nå er det ok. Savner ribba!!;-)

Skrevet

Vi spiser ribbe, medisterpolser, rodkaal, surkaal, medisterkaker og poteter.

Siden mannen min er tjekkisk har vi ogsaa typisk tjekkisk julemiddag. Det er karpe og potetsalat!!!!!

Skrevet

Lutefisk , med smør og lefse.....og melkesuppe (nissesuppe)

Skrevet

Vi spiser ribbe, medisterpølse, surkål, rødkål og potet. Deilig, gleder meg til julemiddag, kun 4 mnd igjen ca *sukk*

VIL MA MERE SOMMER!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annonse

Skrevet

Ribbe med potet, surkål, rødkål, svisker og minigulrøtter til, og saus da. Desserten er jordbær og fløte :)

Skrevet

Ribbe med alt det som hører til.

Er vandt med pinnekjøtt fraj eg var lita da, men feirer med svigers og da blir det ribbe.

Karamell pudding til dessert.

Nammmm:0)

Skrevet

Varierer litt etter hvor vi spiser. Hos svigers får vi alltid kalkun. Hos min familie har vi noen ganger hatt pinnekjøtt.

Kalkun er julemiddag for meg. Med poteter, gulerøtter, god saus. Og de andre har også altslags andre ekle ting til som tyttebær, rødbeter, sylteagurk osv.

Dessert er riskrem og rød saus med mandel =)

Skrevet

Har bare feiret jul hjemme hos mamma, der er det ribbe og pinnekjøtt, pleier også å være litt kjøttkaker og pølser, med tilbehør.

Førstkommende jul skal vi til svigers, der er det ribbe.

Skrevet

Pinnekjøtt med poteter, sosisser (det bare må jeg ha) og kålrabi blanding. Og brun saus. Barna får kjøttkaker eller pølser. Riskrem til dessert. Og masse småkaker og gjerne litt is senere på kvelden. Midt på dagen på julaften har vi ofte risengrøt.

Skrevet

Vi er sikkert de eneste i hele Norge som spiser dette på julaften, men vi spiser nå en gang stekt kylling og pommes frites.

Og ettersom noen kanskje kjenner meg igjen etter dette så er jeg akkurat nå....

Skrevet

Lutefisk og ribbe annenhvert år. (kommer an på hvilken familie vi feirer sammen med). Jeg ELSKER lutefisk :)

Skrevet

Pinnekjøtt

Rikrem og rørte jordbær til dessert

Skrevet

Hos oss går det i ribbe og julepølser, surkål og poteter og ribbefett... Og til dessert er det riskrem med rød saus...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...