Gå til innhold

ang vugging av babyen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å vugge så lite som mulig, prøver å la han sovne av seg selv når vi er hjemme på dagtid (på kvelden og på natten sovner han alltid av seg selv), prøve å la han sitte i vippestolen alene ved siden av meg uten å "vippe" han, og la han pludre litt for seg selv. Noen ganger går det veldig greit, men ofte så hyyyler han med en gang jeg legger han fra meg. Jeg passer på at han ikke blir redd, stryker han på kinnet og snakker til han, og etterhvert roer han seg enten med eller uten smokk. Jeg kan da virkelig ikke gå med han hengende på armen hele dagen. Han er 2,5 mnd. Vil ikke venne han til at han blir vugget hver gang han skriker, da blir man stuck! Andre som har erfaring med å ikke vugge barnet hele tiden? Eller er det "for tidlig" å ikke vugge...?

Trenger litt råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei der du..

Vet ikke om eg kan hjelpe... men vi har hatt d samme problemet egentli.. gutten min e 3 måneder på lørdag..å vi har kanskje skjemt han litt bort me vugging og kos inntil oss når han skal sove.. spesielt på dagtid, men også når han skal sove for natten... så begynte vi bare en dag å legge han ned i vuggen på kvelden for å se om han ville sovne av seg sjøl.. noen dager måtte vi ta han opp fordi han ble veldi urolig.. men stort sett så holder d at vi sitter der og hjelper han me å holde inne smokken å sånn.. så no sovner han av seg sjøl på kvelden... stoooort fremskritt.. åså når d gikk bedre på kvelden begynte vi på dagen...la han i baggen til vognen, me smokken og gjerne en klut inntil ansiktet hans.. d liker han godt.. å etter sånn 2-3 uker no så sovner han av seg sjøl hver gang.. : ) kjempe happy me d!! no e d soverutiner på dagtid vi jobber me... hehe.. allti noe... men men... vet ikke om d akkurta va noe hjelp, men det var ihvertfall sånn vi har gjort d.. å d funket veldi bra for oss! utroli deili å ikke vugge hele tiden.. dessuten begynner han å bli skikkeli tung å bære i sånn vugge stilling...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...