Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 2år og 8mnd, og hun har ikke tisset i bleien på dagtid siden vi kom fra ferie i begynnelsen av juli. Det går kjempefint, hun sier fra at hun må tisse, så hjelper vi henne på potta eller doen eller ute i skogen. Men jeg har to utfordringer:

1: Hvordan få henne til å bæsje på potta eller do. Hun forlanger å få bæsje i bleien, ellers begynner hun å grine og holder seg.

2: Hvordan slutte på natten. Vi kjøpte tisselaken og har prøvd noen netter nå, men med dårlig suksessrate. Mer enn halvparten av nettene har vi måttet skifte.

Noen som har tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt sluttet også med bleier en god stund før 3-årsdagen.

Han var i begynnelsen livredd for å bæsje i noe annet enn bleien. Jeg lokket og lurte....sa at han skulle få pakke om han bæsjet på do, men nei - ingenting.

Jeg sa da at doen var stengt og at han nå kunne bæsje i trusen. Denne ideen synst han ikke noe om, men det kom nå noe i trusen allikevel. Jeg sa til gutten min at mamma ikke skulle bli sint, og at han fikk lov til å bæsje i trusen sin uten at jeg så på. Da bæsjen kom i trusen synst han det var kjempe ekkelt - og ville derfor bare gå på do etter det.

Så jeg tror det beste er å bare si at doen er stengt og ikke lage noen sak ut av det. Si at hun kan få lov å bæsje i trusen - da vil du bli kjempeglad- og at hun kan få lov til å gjøre det hvor hun vil, når hun vil.

Barn holder seg gjerne om vi foreldre står å maser.

Ang.nettene så bruker ikke sønnen min bleier. Vi tar han opp på do før vi legger oss. Vi har prøvd å slutte å se om han ikke står opp selv, men nei. Men nå ser det ut til at det å tisse om natten blir rutine. Før gråt han og ville ikke tisse, men nå (etter flere mnd) vil han tisse. Øvelse gjør mester. Han våkner nå lettere om natten så vi prøver gjerne noen netter uten at vi hjelper han. Men det tar tid! Etterhvert håper vi at han skal klare å holde seg frem til morgenen.

Skrevet

må bare spørre om noe først, går hun med bleie? i såfall ville jeg tatt den av...

jeg syns hun skal få lov å ta bleien på når hun skal bæsje jeg da.. du kan jo ev prøve å presse henne på do om du merker hun skal bæsje.. men ville nok heller tatt på henne bleie når hun skal bæsje.. ev så kan du jo bruke klistremerkr elller noe som premie hver gang hun bæsjer på do

i starten tok vi dattern vår på do når vi gikk å la oss.. nå gjør vi det ikke lenger. enten våkner hunpå natten og må på do eller så venter hun til morgningen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...