Håper_på_en_til=) Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Skal reise med lillegutt (5mnd da) om to uker. Er så redd for å glemme noe viktig til ham! Medikamenter? klær? ekstra pledd? dyne? Hvor mange bleier? Han får enda bare pupp, tenkte å ta med en pakke grøt tilfelle, maisgrøt? TakkTakk
Kristin! Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Kjøp med en pakke 4 mnd. grøt. Husk bæresele. Særdeles god å ha viss du bare skal ned på butikken, rusle rundt litt eller noe..... på flyplassen osv. Mange langermete bodyer, så slipepr du smøre armene hans slik..... Tynne og lette langbukser. Kjøp en stor parasoll der nede, eller lei en når dere skal bade og sånn. Veldig greit med skygge for den lille. solcaps myggnett et par pledd-slike med hull i paracet i tilfelle, eurax-klødempende i tilfelle stikk??? sikekrt flere ting... Og sikkert en del mer også.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Var nettopp i syden. Hadde med så mange bleier jeg fikk plass til, man får jo kjøpt bleier der men de er ganske dyre. Min var stort sett i bleia i skyggen, var såpass varmt at jeg ikke hadde hjerte til å ha på han så mye klær, dessuten er han veldig varmblodig. Så vi hadde ikke bruk for langerma bodyer. Bæresele er sikkert lurt. Solhatt Vi var på Tenerife og det var det ingen instekter... kun kakkerlakker.. hadde ikke bruk for myggnettingen på vogna i det hele tatt. Grøt kan du jo ta med, fruktmos får du kjøpt på butikkene der. Helsetepper..brukte bare det, på flyet og i vognen der nede. Badebleier til bading i basseng (det fås jo også kjøpt der nede) Og sikkert mye annet som jeg ikke kommer på... Min er flaskebarn så jeg styret mest med å få med flasker og mme...vær glad du ammer ja:-)
Bianca83 Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 hei. jeg kom hjem natt til i går fra syden med vår 4,5 mnd gml baby. gikk veldig bra. og slutter meg til hva de andre har nevnt. jeg kjøpte med meg en ordentlig solkrem fra apoteket. vet man ikke skal smøre babyer under 6mnd, men jeg tenkte som så at heller litt smøring på armer og bein enn heldekkende klær i den varmen(En dag var det 37 grader). Jeg ammet også, og måtte naturlivis amme litt oftere enn vanlig. Hadde også med en flaske som vi hadde litt vann på som hun suttet litt på innimellom. Jeg brukte også en klut som jeg duppet i vann og lot henne drive med og strøk over panna osv. Ellers solparasoll til vogna er virkelig et must. Også kjøpte vi solparasoll til å ha på stranda i tillegg til den som sto ved solsengene. Funket veldig bra. Dyne trenger man ikke :-) en jeg hadde med et tynt ullpledd Som jeg la over henne hvis vi kjørte på air-condition på natta (dette fikk vi også på hotellet da, så jeg fikk litt dobbelt opp) Vi tok med bleier selv. Hadde plass til en pakke med pampers i mannen sin koffert. De har der nede også, men mye dyrere. Vet ikke når du reiser på dagen/kvelden/natt med fly, men vi reiste hjem på natta, og så var det en barnelege på hotellet faktisk som ga oss tips om å gi henne en stikkpille med paracet. Da slappet hu godt av og sov på flyet. Jenta vår har det med å begynne å gråte og surve mye når hun blir overtrøtt, (noe jeg gruet meg til) og vi reiste jo på et lite heldig tidspunkt (kom hjem kl.0215 til gardermoen). Hun slappet veldig godt av, og det går for en gangs skyld som han sa. (bare et lite tips). Bedre at hun får slappet av og sove enn blir overtrøtt og survete. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå