Gå til innhold

Endelig høygravid !!!!! :):)

nr 3 eller 3 og 4??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kan nedtellingen for godt begynne :) Bare 40 dager til termin i dag :):) Venter toeggede tvillingjenter :):)

Noen flere her??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp, er 35 uker på fredag - og dette begynner å bli TUNGT. Er kun 1.65 höy, så magen står rett ut og 15kg ekstra på kroppen er nok mer enn jeg kan tåle. Har bekken, og hoftesmerter og for noen dager siden begynnte isjasnerven på hö side å verke, så nå har jeg krykker også. Pluss at jeg har ekstremt hovne hender, som prikker og er vonde - krykkegåing derfor ikke behaglig.

Men- var på kontroll i dag og de to jentene har det utmerket. Tv 1 på hö side esteimerte de til 2.7 kg og Tv 2 til 2.1, begge hode ned men ingen har fiksert seg i bekkenet.

Hvordan er formen din? Har du barn fra för?

Jeg har en datter som fyller 4 i desember. Hva har du for tanker om födsel?

Fra neste uke skal de sjekke modning på meg, er mormunn etterhvert moden kan de sette igang i begynnelsen av uke 37. Hvis ikke tegn til modning ilöpet av uke 36, blir det nok snitt i uke 37. Ble nemlig snitt etter en langdragen födsel sist. Dessuten har jeg 1+ på protein og stigende blodtrykk, samt redusert almentilstand generellt siste ukene.

Skrevet

Ja, kan signere på at jeg er høygravid jeg også :-)

Får en av hvert kjønn (så nøvendigvis toeggede) og har 39 dager igjen til termin. (28.sept) Fått time til UL kontroll og evt diskutere igangsetting 22.september, så nå føltes det veldig nermt plutselig.

Men det er godt det nermer seg, for kjenner det godt i kroppen nå gitt :-)

Skrevet

Heisann!

Ja kan godt si eg også føler meg høggravid, har 31 dager igjen til termin i dag så begynner å røyne på men syns vel det går overraskende bra:)

Var på kontroll på mandag og jentene (sanns. 2-egga) ble begge estimert til 2,6 så nå er det ikkje så farlig om de kommer ut snart...Men tv1 ligger i sete så vi sår se hvilke fødsel det blir, hadde egentlig bestemt meg for vanlig fødsel men vi får se...

Blir artig å høre hvordan det det går med dere framover:)

Skrevet

Hei og hå :)

Formen er veldig varierende fra dag til dag... Noen dager har jeg mye energi men enkelte dager er helt håpløse... Sliter også med bekkensmerter, mest om natta... Våkner mellom 4-6 ganger hvor jeg må opp å bevege meg... Jm sier det er isjiasnerven som ligger i klem pga trykket. Er 170 høy og har lagt på meg 10 kg til nå....så her står også magen rett ut, hehehe.... Koselig da en får mange kommentarer på den flotte magen:):) Men d begynner å bli skikkelig tungt nå. Sv.skapet har ellers gått veldig bra.... Så og si ingen kvalme, ingen halsbrann, ingen ødemer... så må jo si jeg har vært veldig heldig :)

Var til ul-ktr for ca 14 dager siden.... minstejenta lå da med et vekstavvik på 22%, mens størstejenta lå på normalen sa legen. Fikk da beskjed om å gå til CTG-reg x 2 per uke samt ul og jm-ktr....!!!! Blir veldig godt fulgt med da... men noe slitsomt...:/

Var til ny ul-ktr i går: Minstejenta ligger nå på ca 18% vekstavvik og ble estimert til nesten 2 kg, størstejenta ligger på rundt 2,3 kg, noe som iflg jm var normalt :)

Tv1 (minsta) ligger i sete..... veeeeeldig langt ned kjenner jeg, hehe... er redd hu skal bli flatklemt nedi der... Tv2 ligger i hode... Jm sa at d mest sannsynlig ville ende opp med ks ca 1 uke før terminen..... Blir nok sikkert tatt rundt om 20 sept jeg også da :):)

Gleder meg veldig til jentene kommer.... kjenner meg rimelig klar for å kunne sove på ryggen igjen, hehe :)

Hvordan har d vært med dere ellers i sv.skapet? Mye plager eller har det gått greit?

Koselig å få kontakt med flere tvillinggravide :):):)

Skrevet

Hos meg ligger tv1 (jenta) i hodeleie, langt nede og det kjenner jeg godt ja.

Tv2 (gutten) ligger i seteleie, men legene sir at det ikke betyr noe ettersom tv2 nesten alltid snur seg når tv1 er født pga den plutselig får så god plass. Så her sikter vi mot vanlig fødsel (som jeg innerst inne håper kommer i gang om max et par uker...)

Bekkensmerter om natten kjenner jeg også godt til. Forrleden natt var det så ille at jeg sto opp og etter å ha vandret rundt litt la meg ned på gulvet i stua for å "strekke ut" litt, og endte opp med å sovne der. Hehe. Hva gjør man vel ikke for litt nattesøvn? :-D

Ellers tror jeg halsbrann er den "værste" plagen min faktisk, så det drikkes enormt mye melk for tiden. Men melk smaker tross alt bedre enn gaviscon, samt at det har nesten like god virkning. hehe...

Lykke til til dere andre - vi har noen spennede uker forran oss. :)

Skrevet

Her var det mange med samme termin ja, jeg er 35 uker i dag. Og er veldig klar for at dette ikke strekker seg lenger enn et par uker til. Er så sliten etter et laaangt svangerskap. Og nå syntes jeg at det gjör vondt overalt. Slitsomt å väre så imobil syntes jeg - er jo vandt til å väre i form og farta.

Men de små må¨jo få modnes lungemessig også - så får vel gi dem noen dager til.. Begynner å sjekke modning til uka - da jeg er så sliten. Håper på en rolig og trygg vaginal födsel, med en bra epidural denne gang, eller et planlagt snitt som man kan komme uthvilt og forberedt til. Sist ble det langt födselsforlöp og tilslutt snitt.

Spennende nå da, å se hvordan det blir for oss de neste ukene:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...