Gå til innhold

Tenk på dere selv, ikke jobben!!!

Frk gravid igjen :o)

Anbefalte innlegg

Fant ut i går at jeg er gravid igjen:o). Har en datter på 1 år, og samboeren og jeg har prøvd siden april.

Det er veldig tidlig i graviditeten(5 uker mor og 3 uker foster). Plaget med blødninger, samme som forrige graviditet, men nå har de gudskjelov avtatt. Jeg pendler Hamar-Oslo hver dag.

Forrige gang var jeg så opptatt av at ingen skulle vite det og hadde ikke samvittighet til å sykemelde meg, Jeg var KJEMPE dårlig fra jeg var 6 uker på vei til jeg var 17 uker på vei, men jeg dro på jobb allikevel. De siste ukene ble jeg sykemeldt 20% pga blødningene og stress. Men på slutten av graviditeten var jeg så sliten, så jeg tok ut ferie 4 uker før permisjonen startet, Det jeg burde ha gjort var å sykemelde meg.

Jeg var ferdig med permisjonen min for et par måneder siden, og har fått en ny sjef som ikke finnes sympatisk i det hele tatt. Stillingen min er blitt endret og jeg har mistet en del goder, da firmaet har blitt kjøpt opp. Det som er fint med dette er at jeg ikke har dårlig samvittighet lenger. Nå kommer jeg til å sykemelde meg tvert ved det minste ubehag. Det er sant som de sier. Du får ikke igjen en dritt av det du gir. Alt jeg gjorde og ofret for jobben tidligere er glemt. Jeg har aldri vært av den typen som sykemelder meg og jeg har alltid tatt jobbene mine seriøst samme hva jeg har jobbet med. Men jeg har lært leksa mi. Jeg kommer ikke til å ofre et hårstrå på bekostning av min egen helse når det gjelder jobb denne gangen ihvertfall!!!

Fortsetter under...

Jeg føler veldig mye av det samme som du skriver der. Jeg jobber i kommunen og i en omsorgsbolig. der er det kamp om vaktene,og noen vakter er mindre fristende enn andre. men jeg er den som aldri sier nei,i håp om å få noe mer fast.

Det jeg sitter igjen med er 21% fast stilling.... føler man seg verdsatt da? nei. får jeg dårlig samvittighet for å gå hjemme da? nei.

Er noe med det å bli verdsatt og respektert,da har man vanskeligere for å sykemelde seg... sånn er det hvertfall for meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...