MM&J Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Lurer på hva som skjer fremover nå... Jeg er i fødselspermisjon, og får ca 12500 utbet i mnd. Vi har en leilighet sammen som jeg står som førstelåner på, som vi betaler 9000 på i mnd. Hvordan skal jeg klare meg alene med leil og barn? Må jeg selge? Har jeg krafv på noe utenom?
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 du har vell rett på overgangsstønad, dobbel barnetrygd og bidrag fra far... så blir en del det
maisina08 Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Hei...skal prøve og komme med noen trøstens ord! Selge trenger du ikke. Når du er alenemor så har du krav på bidrag, ekstra barnetrygd og småbarnstilegg.(tilsammen ca3000 kr pr mnd, spørs hvor mye inntekt xen har når det gjelder bidraget). Nå er det jo oxo mulighet for at du har krav på bo støtte oxo og det kan søkes om hver mnd. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt og fått time hos nav, de skal kunne hjelpe deg og fortelle deg hva du evt har krav på fremmover. Håper alt ordner seg for dere, klem:))
Erlinda Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Hei. Ja enkelt skal det ikke være :-( Som sagt, de på nav skal hjelpe deg med det du har krav på. Det er ikke alle plassene de er det på, men håper dem er det der du bor da. Dette er noe da *utvidet barnetrygd * overgansstønad* farsbidrag *kanskje noe form for bostøtte *støtte til barnepass ( hvis du har større unger eller når du begynner på jobb igjen) *dekt skole er det mange som får også, så lenge som at de ikke har for mye utdannelse. Alt dette er jo avhengig av om hvordan dere fordeler barn/barna. Håper alt ordner seg for deg.
Erlinda Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Hei, skulle føye til dette også. Prøv så lenge du klarer med å beholde leiligheten. Det er verre å få et lån senere til deg enn at de på banken hjelper deg med hvordan avdragene skal bli nå. Du kan jo kanskje gå litt ned på avdragene, litt kan jo hjelpe på mye. Dette skal nok gå bra skal du se :-)Tøft er det ja :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå