lilledrue Skrevet 20. august 2008 #1 Del Skrevet 20. august 2008 Hei. Jeg har gått å ventet på en operasjon i foten min etter en skade jeg fikk i en bilulykke i 2006. Har blitt operert en gang før, men det ble ikke bra. Når jeg ble gravid slo jeg tanken om en operasjon ifra meg med en gang. Men ble pusha på av advokat og forsikringsselskap om å ringe sykehuset Ullevål for å høre om en slik operasjon var mulig mens man gikk gravid. Fikk igårkveld telefon om at det var mulig, men da måtte det skje før uke 17, jeg er nå i uke 14. Men at det var opp til meg selv om jeg ville gå gjennom operasjonen nå. Fikk allerede time om en uke, og jeg må svare idag på om jeg skal eller ikke. Det skjedde fortere enn jeg hadde trodd, siden jeg er gravid. Det er lokalbedøvelse jeg får, og det er jo ikke skadelig på noen måte. Det jeg tenker på er tiden etterpå med smerter og med tanke på smertestillende. Etter sist operasjon hadde jeg endel smerter, og tok pinex forte. Dettte er vel ugunstig nå... Jeg snakket med jordmor på sykehuset østfold igår også, og hun sa at det er kanskje lettere å ta en slik operasjon nå enn å vente til barseltiden. Og smertestillende midler er farligst de tre første mnd. Men langvarig bruk er jo ikke å anbefale, og det vil jeg jo ikke. Jeg vil jo også bli liggende i ca seks uker, kan ikke gå på foten før da. Men vil jo fortsatt ha halvveis av svangerskapet nesten igjen, og muligheten håper jeg til å trene meg opp før fødselen. Blir alt vellykka blir jeg kanskje i bedre form til å ta meg av den lille også, uten de smertene i foten. Jeg håper bare jeg velger den riktige avgjørelsen. Syns det er vanskelig, for jeg vil jo det som er best for meg og barnet. Noen som har vært gjennom liknende, eller vet om noen som har operert mens de var gravid? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138494788-operasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
småsmurf Skrevet 20. august 2008 #2 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg ble operert for noen månder siden, var da i uke 5. De trodde at jeg var gravid utenfor livmoren, og skulle fjerne eggleder og embryo. Var sånn kikkhullsoperasjon, gjennom navlen. Det viste seg at jeg hadde 1,2 l blod i buken (uvisst hvorfor?!?), som de sugde ut. Var usikker på om jeg var gravid, eller om det lå embryo i blodet.. Jeg var i full narkose, men det var jo ikke meningen at jeg var gravid da, ettersom de skulle fjerne.. Men jeg fikk morfin først, så paralgin og gikk deretter over på paracet. Fikk så, etter to dager beskjed om at jeg kanskje var gravid alikevel.. Var på sykehuset jeg fikk de sterke medisinene, 2 dager. Brukte Paracet de to neste dagene da jeg var hjemme. Så var det jo litt vondt, men klarte meg uten. Alt ser bra ut med barnet nå=) Det er nok ingen lett avgjørelse, men en må jo nesten stole på leger osv. Men du kan jo sjekke opp med andre, å høre om de sier det samme..Du må og forberede deg på å være en del i ro, slik at du ivertfall slipper å ta smertestillende.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138494788-operasjon/#findComment-138495430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilledrue Skrevet 20. august 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 20. august 2008 Hei. Så godt å høre at det går bra med deg og barnet. Jeg har tatt avgjørelsen om å operere nå idag. Etter å ha snakket med flere har jeg kommet frem til å gjøre det nå. Håper alt går bra, og at tiden etterpå ikke blir så smertefull. Jeg må ha tro på at det skal gå bra også, og at det er en riktig avgjørelse. Jeg må som du sier stole på fagfolk, og har de sett risiko med det har de nok ikke sagt at det hadde vært greit. Lykke til videre med svangerskapet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138494788-operasjon/#findComment-138498994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
småsmurf Skrevet 20. august 2008 #4 Del Skrevet 20. august 2008 Lykke til da! Det ordner seg nok for deg. Så blir du rask og sprek til den lille kommer ut=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138494788-operasjon/#findComment-138499386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå