Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla mi fyller ett år om en uke og har startet i barnehagen. Men trenger litt tips for å gjøre matboksen litt mer spennende.

Idag blir det lett en yogurt og en skive med gulost...

Hvordan gjør dere andre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er den ikke så spennende - går mer på hva han liker og som er praktisk. 3 skriver eller 2 skriver og 1 knekkebrød. Går mest i leverpostei, prim, ost og servelat. Hender han får rundtstykke da - de elsker han. Men sån ellers så er han ikke så opptatt av at maten skal være spennende enda...

Skrevet

Spørs jo litt hva hun får i barnehagen også. Hos oss får de brødskiver til lunsj i barnehagen i 12-tiden, så jeg skal bare ha med det hun skal spise kl 15, og evt mellommat. Bruker å sende med litt middagsrester hvis det er noe som passer, f.eks. fiskekaker, pølsebiter, omelett osv. Ellers sender jeg alltid med yoghurt og banan. Bruker også å skjære opp litt annen frukt som jeg sender med.. pære, melon, eple osv. som hun spiser mellom frokost og lunsj. Også har jeg stående Biola i kjøleskapet i barnehagen, så hun får et glass med dette i løpet av dagen også :-) Et tips for å få frukt til å holde bedre i matboksen og ikke bli brunt (epler spesielt) er å ta en bolle med vann og dryppe noen dråper sitron i vannet, og legge frukten i det, før du tørker lett av og legger i boksen. Da holder det seg mye bedre!

Hvis du skal sende med brødskiver, er pålegg som prim, kokt skinke, leverpostei, gulost og brunost populært her i gården :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...