Gå til innhold

Kan jeg kombinere amming og flaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne amme, men er så inmari sår på brystvortene. Jeg kom hjem med henne i går,så hun er bare 2 dager gammel. Ga henne litt Nan fra en flaske i stad,og det gikk kjempe bra. Tror hun likte det veldig godt. Prøvde også å amme etterpå, og hun tok puppen med en gang. Men selv om det gikk fint denne gangen, er jeg litt redd for at hun skal "glemme" hvordan hun suger på puppen, og at jeg derfor ikke kommer til å klare å amme henne. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lurt å vente til ammingen er etablert med å gi på flaske..

Jeg måtte gi tillegg helt fra fødselen av, prøvde meg litt med flaske når han var ca en uke, men da tok det bare noen dager så ble han forvirret og ville ikke ta puppen. Så da ga jeg tillegget med kopp i stedet, fåes kjøpt på apoteket, nebbkopp tror jeg det heter.

Jeg har også gitt med hjelpebryst og sprøyte.

Står mye om dette på ammehjelpens nettsider.

Når han var ca 4 uker prøvde jeg med flaske igjen og fra da av har det gått fint å kombinere pupp og flaske. Viktig å amme først bestandig, hvis ikke går produksjonen ned.

Skrevet

Enig med "anonym" med at man bør vente med flaske og heller bruke kopp eller sprøyte. Med førstemann gav jeg tillegg i flaske og det gikk ikke lang tid før han nektet å ta puppen. Det var veldig sårt, for jeg ville gjerne amme. Lillebroren hans er nå 8 uker og får flaske av og til, ellers bruker vi sprøyte.

Skrevet

vi måtte bruke kopp da frøkna ikke var sterk nok til å få alt fra pupp. Det fungerte fint. Så gikk vi over til pupp og flaske. Deretter pupp og kopp for å avvenne flaske. Nå på 5 mnd. er det stort sett bare pupp men av og til litt flaske på kvelden.

Skrevet

Det er en sjanse å ta. Med førstemann ble hun forvirret og ville ikke ta puppen. Redninga for amminga ble faktisk brystskjold siden det likna mer på flaske enn selve puppen. Amma 9 mnd med brystskjold!

Tok sjansen denne gangen også (babygutt 3 uker i morgen) og nå gikk det så fint så. Gutten tar både flaske og puppen som en helt! Ingen antydning til forvirring. Og han blir flinkere med puppen for hver dag som går, kraftig flotte tak og svelger unna. Herlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...