Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 4,5 mnd. Han har plutselig begynt å våkne så ofte siste halvdel av natten. Vi legger han i 19-20 tiden, og han står opp i 7-8 tiden. Han våkner som regel ca kl 23 og 02.30 for mat, men etter 02.30 våkner han omtrent en gang i timen. Hva kan være grunnen til dette? Jeg prøver å gi han smokken og se om han sovner igjen med bare litt kos/rap o.l, men det er som regel bare pupp som duger. Han sovner vanligvis ved puppen. Han sover i vår seng. Jeg kan legge han i egen seng på begynnelsen av natten, men etter 02.30 får han ikke sove der. Virker på en måte mer våken.. Legger vi han for tidlig på kvelden?

Han spiser ca hver tredje time i løpet av dagen, og er en stor gutt. Har ikke begynt med fast føde ennå, og han får kun mm.

På dagen sover han 3 eller 4 dupper, som regel ca 3 timer tilsammen.

Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akkurat som jeg sku skrevet det selv...gutten min er likedan, bortsett fra at han er begynt med grøt og sover ca 1 1/2 time tilsammen på dagen..

så har desverre ingen råd :/ men håper du får noen gode råd! :)

(Martin er også 4,5 mnd)

Skrevet

skriver under her, gutten min er akkurat lik!!

Skrevet

Kanskje han trenger å begynne med litt fast føde. El. så kan det jo være tenner el noe som plager han.

Han begynner å bli såpass gammel nå også at han kan begynne å bli vant med å bli tatt over i senga deres og der er jo puppen lett tilgjengelig. Jeg ville kanskje prøvd å lagt i egen seng og på eget rom snart og se om det vil hjelpe. Få pappa til å gå inn for å roe, så han ikke lukter mamma. Prøv med en koseklut med litt melk på i senga hans. Noen tips iallefall som kanskje kan hjelpe på etterhvert.

Skrevet

tror det er noe med alderen jeg:) Oda var akkurat slik selv!

det kan jo være flere ting:

- økedøgn

- tenner

- trenger mer mat i form av fast føde?

- kosgutt? prøver å ha Oda i egen seng nå, og da våkner hun kun en gang for mat. kjenner ikke lukten eller varmen fra kjære mor:)

Lykke til, til oss begge;)

Skrevet

Akkurat sånn er Nathalie også! Men hun har vært sånn heletiden da.

Var hos HS idag og hun sa jeg kunne prøve å gi henne litt vann på flaske når hun våkner, hvis det kun er pupp og kos han vil ha. Kunne bli litt skriking i starten, men etterhvert så kunne det hende at de fant ut at det ikke var så mye vits i å våkne så mye om natta da det ikke var pupp å få. Kunne også prøve å la noen andre enn mor gi flaske på natta.

Jeg har gått tom for råd nå, så jeg skal iallefall prøve det ikveld!!=)

Nathalie er 5 mnd og våkner hvert 90ende minutt for pupp og kos, OG hun får grøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...