blebla Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 hei hei. Jeg trenger hjelp med mitt vogn valg. Jeg bor veldig bakkete til, masse bratte bakker rundt oss, vil en trehjuling ha lett for å dette fremover eller til siden når man går nedover i slike bratte bakker? Er det best med en firehjuling? Og hva med bremser og slikt? jeg bør jo ha noen gode bremser vell? Andre ting jeg bør tenke på? Tusen takk for hjelp
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Jeg bor på bratte vestlandet og har både 4-hjuling(simo) og 3-hjuling (mountain buggy). Og buggyen er definitivt den beste. Simoen er så tung både oppover og nedover. Det var med hjertet i halsen jeg gikk i nedoverbakke på vinteren, var livredd for å miste taket. På buggyen er det ei reim som man han ha rundt handa, dermed holder man fast i vogna dersom man skulle falle. Jeg har aldri sett poenget med bremser på vogna, den er så lett at det er ikke noe problem å holde den igjen. Fotbremsen holder i massevis.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Her jeg bor er det nge bratte bakker, jeg hadde først en simo og det var grusomt tungt både opp og ned, bytta til teutonia s3 når vi gikk over til sportsdelen, det var mye bedre, jeg bruker håndbremsen mye, spesielt der det er brattest, det gjør at det ikke blir så tungt å holde igjen vogna! Og det skal være rimelig bratte bakker for at en trehjuling skal tippe forover, da hadde en firhjuling gjort det samme! Har heller ikke hatt noe problem med at den har veltet til siden, selv om det er bratt!
It's all about me Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Med masse bakker hadde jeg gått for en lett vogn med håndbrems. Håndbremsen er kjekk å ha om sommeren så du slipper å holde igjen vogna og at den går i rykk og napp. Men viktigst er den om vinteren. Da er den en trygg klippe på de glatte dagene. Kan anbefale TFK. Ikke den aller letteste, men super stødig og med hådnbrems.
Svensk Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Min erfaring ær att det ær viktigt att kunne låse forhjulet vis det ær glatt ute og en skall opp speciellt men också ned før bratte bakker. Glad jag hade handbroms på de værste dagerne... Så nu med nær jag køpte ny vogn blev det Tfk. Ingen problemer med ostadig vogn trots trehjuling.
lifa og Eline Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Skulle nesten tro vi bodde på samme sted. her er det også bratte bakker omtrent hvor vi skal bevege oss. Vi hra hatt en Quinny Frestyle 3xl comfort som vi har vært utrolig glad i som har vært ett funn i bakkene (og ellers også). Lett og trille både oppover og nedover jeg gikk medst med løst forhjul jeg synes den ble mye tuyngre av å låse den. På vinterstid var håndbremsen kjempefin å ha for var det glatt bremset vi ve då bruke den og kunne bare skli etter vogna ned bakkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå