Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde litt dårlig tid i butiken i dag og raska med meg en tranflaske uten å titte nærmere på den. nå ser jeg at det er tran med sitron jeg har kjøpt. kan jeg gi den til snuppi, eller vil hun reagere på den sure smaken? er redd hun ikke vil ta den i det hele tatt.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte hs om jeg kunne gi han tran med sitron da han var rundt 5 mnd gammel, og da sa hun at man helst skulle gi naturelle pga at de ikke skal ha sitrus frukter..

Skrevet

dette fant jeg på sidene til møllers:

Kan spedbarn få tran med stitronsmak?

I prinsippet kan de det. Det aromastoffet som gir sitronsmak har ikke gitt allergiske reaksjoner, så vidt vi vet. Voksentoppen Astma og Allergisenter i Oslo bruker denne tranen for å se om de kan fremprovosere reaksjoner, men har hittil ikke sett noen. Det er imidlertid ikke spedbarna, men kanskje foreldrene som vil ha smak på tranen. Det kan være smart å starte med naturell tran for å kunne tilby tran med smak når barna blir større og selv krever det…

Skrevet

Okei...

Da går det nok fint om de får det da.. jeg bare fortsatte med vanlig jeg da for lillrsnupp er faktisk blitt veldig glad i tran :) gaper som bare det..

Skrevet

vi gir vanlig tran, men har hatt noen dråper peppermynteolje oppi. Har gitt det til babyen (5mnd nå) en stund. De andre smakene kommer bare opp igjen (gav sabeltann tran), sitron, og vanlig. Men ingenting ville hun ha. Kun den med peppermynte. Skal ta det opp med hs neste uke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...