Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har en datter på 4 og en sønn på 2 ½. Datteren min biter broren sin rett som det er. Hun har vært veldig fysisk med ham helt siden han ble født – hun dytter, slår, klorer og biter. Det har kommet og gått litt, og nå i det siste er det biting som er tingen hennes. Hun har aldri bitt andre barn (eller vært fysisk på andre måter), bare broren. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Har prøvd å snakke til henne, kjefte på henne, latt henne få en “time-out”, og nå i det siste har jeg sendt henne på rommet hennes. Hun elsker å se på TV, og et par dager nå har jeg nektet henne det etter at hun har bitt ham. Ingen ting ser ut til å hjelpe. Hun har nå begynt å si at hun aldri skal gjøre det igjen, men så skjer det samme noen timer senere. Er det andre som opplever det samme? Regner med at det er en måte å kontrollere ham på, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få henne til å forstå at man må løse konflikter på andre måter. De er bestevenner mesteparten av tiden, men når han ikke vil gjøre akkurat det hun vil at han skal gjøre, ender det altså ofte med biting. Jeg er frustrert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke opplevd det, men bting er det verste jeg vet, så hvis våre barn gjør det blir jeg skikkelig sint. Synes du skal fortsette med å nekte henne tv dersom hun gjør det mer, og forklare at det kan være farlig med biting, at man kan bli syk osv. Ta henne bort fra situasjonen, sett henne på en stol/i trappa eller liknende og husk å si hvorfor du gjør det. La henne sitte der og gå å prat med henne etter et par min. Trøst lillebror hvis han blir lei seg, slik at hun ser at han fikk vondt ble trist osv.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...