Gå til innhold

4 mnd og holder ike hodet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt som akurat har blitt 4 mnd,han holder hodet veldig dårlig,og hater og ligge på maven.de andre barna på barsellgruppa holder hodet veldig godt.han er ellers en veldig blid og fornøyd gutt.flere som har det sånn?blir litt bekymret jeg,men det blir vell bedre etter hvert:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mia var veldig tidlig ute med å løfte og holde hodet oppe, hun var tidlig ute med å snu seg, å generelt sett er hun ganske tidlig ute når det kommer til det motoriske..

De må stimuleres og "trenes"! Ring fastlegen eller spør barnelegen på helsestasjon etter en henvisning til den kommunale fysioterapauten..

Vi var litt bekymret for Mias nakke da hun var mindre, for hun favoriserte den ene siden veeeldig.. Men jeg ble aldri å bruke den henvisningen jeg fikk, for vi jobbet veldig mye med å stimulere henne, så vi fikk tatt det før det var for seint..

Er du bekymret, så må du få fagfolk til å se på det, det er mitt beste råd :-D Lykke til :)

Skrevet

Da syns jeg du skal ta kontakt med en fysioterapeut.

Vi fikk henvisning til fysio med snuppa nå da hun bruker sånn hoftepute.

Jeg mistenkte at hun var alt for svak i nakken, da hun er veldig vinglete med hodet, og hun er 3 mnd. Da vi kom til fysio, bekreftet hun mistanken min. Hun lå langt etter! Men for snuppa har jo det sin naturlige forklaring i at hun har måttet ligge med den puta hele tiden. Nå får hun lov til å ha den av en halvtime 2-3 ganger om dager, så nå trener vi som bare det. Og jeg ser veldig bedring bare på et par dager!

Ta kontakt med helsesøsteren deres, så får du en henvisning til fysio. :)

Skrevet

Datteren min var også sent ute med og holde hodet ordentlig. Men så begynte jeg og trene med henne. Trakk henne opp i armene til sittende stilling når hun lå på ryggen. Om du skjønner hva jeg mener. Gjorde det et par ganger om dagen. Og etter en uke, kunne hun holde hodet ordentlig.

Skrevet

kommenterte de det på HS da? er vel bare å legge han masse på magen det så kommer det seg nok fort skal du se. om han ikke liker å ligge på magen på gulvet så kan du legge han på magen på magen din. det har vi gjort mye med mini. han er 3 mnd og fikk kjempe masse skryt på 3 mnd kontrollen pga at han var så flink å løfte hodet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...