♡ ønsker lykke♡ Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 etter som miss kittekatt savner litt aktivitet her inne, så tenkte jeg at vi kunne rulle i gang noen gode lunsjretter med oppskrifter her. Noen som er villig? Vi er vel alle litt ekstra sultne, og har lyst på godsaker nå om dagene.
MissKitty Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Jepp, også kanskje noen enkle og raske middagsretter for travle småbarnsmødre i full jobb ) Lunchen min i dag bestod av stekt kantarell i fløte og rømme, med brødskive under.
Betty28 Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Salat m tomater, mozarella og fersk basilikum
MissKitty Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Og jeg har en til, dersom du har toast-jern: Bland litt rømme (el creme fraiche), tunfisk på boks, sitronpepper, salt, gressløk og evt annet godt krydder. Ha dette innimellom to smør-smurte loffskiver sammen med ei skive ost eller to. Kjempegodt! (hvis du liker tunfisk, da..)
helene0: jan09+jun11 Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Enkel middag til småbarnsmødre Hjemmelaget tomatsuppe: en løk hakkes og brynes i olje, ha i en kg modne tomater i passe store biter (behøver ikke ta av skinnet, det løsner av seg selv etter litt koking og er lett å plukke ut da) sammen med en liter vann og en to terninger med buljong. La det stå å småkoke så lenge du gidder (jo lenger jo bedre - her blir det tid til å plukke ut av oppvaksmaskinen eller andre artige sysler ) Litt krydder og så er maten klar Kan kjøres i en mikser og tilsettes litt melk, så er den skikkelig barnevennlig og med en skvett rødvin i så blir det voksensuppe (koker bort alkoholen, selvfølgelig) Holder nok til 3 pers skulle jeg tro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå