Gå til innhold

De med barn som har hatt kolikk...............................

Anbefalte innlegg

Skrevet

.........noen som har hatt barn med kolikk etter at de har rundet 3 mnd?

Var på legevakta i kveld pga mye skrik og skrål i løpet av dagen. Junior har hatt vondt, og jeg tror det er ørene som er problemet.....og han var faktisk noe rød og irritert i det ene øret. Legen mente allikevel at det skyldes mer at han tror junior var plaget av kolikk. Hvorfor? Fordi junior også skrek da han satt på fanget mitt, det gjør de vanligvis ikke hvis det er ørevondt. Er ikke enig i teorien hans. Grunnen til at junior også skrek da han satt på fanget mitt, var fordi han var vanvittig trøtt etter underskudd på søvn i løpet av dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ja, jeg har hatt kolikkbarn. Kolikken kan vare til etter 3 mnd, men har ikke hørt om noen som har fått kolikkplager ved 3,md alder. Men babyen kan jo ha vondt i magen uansett kolikk eller alder. Ikke mye hjelp i dette da... har selv vært til lege flere ganger uten å ha fått noe hjelp eller svar på hva som feiler han, og forstår at dette er frustrerende. Legene skylder ofte på kolikk når de ikke finner ut hva som er i veien.

For å sjekke om det er ørebetennelse kan du selv trykke forsiktig over øreinngangen og rett under øret. Gjør det når junior er rolig, og se om han begynner å gråte. Dette skal være vondt ved betennelse, men ikke ellers.

Eller kan det være tenner?

Skrevet

Gutten vår var iallefall kvitt de værste kolikkplagene rundt 3mnds alder.

Hvis han er urolig og skriker utrøstelig i flere enn 3 timer daglig, gjerne på kvelden, og det har pågått over en periode har han nok det. Men de fleste er ferdig med de værst symptomene ved 3mnds alder.

Hadde han feber da? Har jo gjerne det hvis det er noe ørebetennelse....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...