Rorrimamma Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Fikk beskjed å gi han fra 4 uker som han har blitt nå. Men æsj, stakkar..................................... Hehe, men bør vel gjør det. Gjør du? Evt hvordan? Med plastskje?
oktbebis Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Jepp, gir tran. Ikke noe problem, han gaper som bare det og virker ikke som han synes det er noe spes ille faktisk. Gir fra plastskje og gir det mens han får flaske, sånn at han i hvertfall får "skylt vekk" smaken med melka. Det verste med tranen er at det lager veldig flekker på klær, så vær nøye med smekke og med å unngå søling.
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 her får han det med sprøyte, bare trekker opp antall mengde på sprøyta å gir han innimellom gjennom hele dagen, noen ganger går det greit å gi alt på en gang, mens andre ganger må jeg gi det litt nå å da.... har prøvd å blande det i bittelitt melk (flaske) når han er sulten, for så å bytte flaske med "ordentlig" melk (nan) etterpå.... men da tok han det bare hvis han var riktig så sulten. jeg kjøpte også en smokk som jeg ordnet ett litt småstort hull på tuppen, å klipte innerst ved festet, så bare sprøytet jeg alt inni smokken, men det funka bare en liten stund. du finner nok en løsning skal du se=) noe som passer både deg og sjarmtrollet......
KAS.81 har født:-) Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 begynte å gi tran i går og det gikk ganske greit hun er 7 uker. gav med skje som jeg varmet litt under varmt vann først husker jeg ble anbefalt det med storesøster. men er litt usikker på hvor mye tran hun skal ha per dag husker ikke det fra sist. noen som vet ca mengde? skal på 6 ukers kontroll med snuppa til torsdag så tenkte egentlig å høre da, men er det noen her som vet så hadde jo det vært kjekt. har bare gitt henne 1/2 teskje og det er vel litt lite, men får starte forsiktig og øke etterhvert som hun blir kjent med smaken. min erfaring fra storesøster er hvis de blir vant med det fra de er bittesmå så går det veldig greit. storesøster er nå 3,5 år og vi må sette tranflaska øverst i kjøleskapet ellers går hun å forsyner seg selv. hun elsker tran:-)
2 hjertegull :) Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Herlighet, en som elsker tran? Har dere bare vært ekstremt heldige kanskje? Mia er 6 mnd.. Hun har fått fra hun var..hmm..sikkert en mnd gammel... Vi har ikke vært så flink å huske det hver dag, men hun får når jeg husker.. Vi gir henne med sprøyte, da blir d ingenting søl.. Hun får forresten 2 ml..
KAS.81 har født:-) Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 hehe ja vi har nok vært ekstremt heldige. bestemora grøsser når hun får tran og ber om mer hehe. jeg klarer så vidt lukten av det og pappan har aldri fått tran så ikke vet jeg hvorfor hun er så glad i det, men får håpe lillesøster blir like glad i det:-)
kisselin Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Viktig å ikke overføre det vi syntes er ekkelt over på barna. Vi har gitt tran hver dag siden hun var 4 uker og hun tar det med et smil. Er nå 5 mnd. Vi har passet på at hver gang hun får det smiler vi masse og sier nam nam. De er lette å lure:)
Erlinda Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Hei. Vi gir D-vitamindråper. Det er like bra som tran og det blir ikke like mye søl.
Gjest Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 Her har vi gitt tran fra Nathalie var 6 uker. Det går kjempefint:) Tar det ved kveldsstellet når hun ligger naken, for å unngå mest søl, for det blir jo gjerne det, hehe...=) Her får hun tran med plastikkskje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå