Lillegull og meg Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Hvilket vaskepulver skal jeg velge? skal begynne å vaske babyklær nå, og vil at vesla i magen skal ha d beste....
Tinama Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 blenda sensitive lukter best. Og tror ikke det er noe dårligere enn neutral fordiom...neutral lukter veldig mystisk syntes jeg :S
Snupp@ med 3 barn Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Jeg bruker faktisk OMO. Satser på null allergi. Hvis det skulle vise seg at h*n er allergisk skifter jeg selvfølgelig og da til neutral. Blenda har parfyme i seg.. Skifter ikke vaskemiddel hvis ikke jeg må.
Lillegull og meg Skrevet 19. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2008 Trodde blenda sensitive var uten parfyme og fargestoffer jeg?
Tinama Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 enten er den uten,eller så er det minimalt med det. Uansett-om det er litt parfyme i blenda sensitive,og ingen i neutral,ville jeg brukt blenda,fordi jeg syntes neutral lukter vondt. Skulle babyen reagere på blendaen får jeg heller bytte...
nr.4 i oktober Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 To av barna her sliter med atopisk eksem hvis ikke vi er nøye med grad av parfyme i ting, så vi har prøvd ut diverse kombinasjoner av også vaskemidler og tøymyknere. Har brukt Blenda sensitive og Nøytral om hverandre, begge deler går fint. Det går også fint med Omo vaskepulver, bare vi bruker neutral eller blenda skyllemiddel, -bruker vi annet parfymert skyllemiddel, får de utslett med en gang..Så min erfaring er derfor at det nok hovedsaklig er skyllemiddelet og ikke vaskemiddelet som avgjør hudreaksjonene..( ihvertfall på mine barn. )(Noen skyllemidler er jo ekstremt parfymerte også, selv om de jo blir vannet ut i skyllevannet så lukter de veldig sterkt..) Men jeg liker det, så jeg har savnet det med å få litt god lukt i tøyet fra vask. Fant ut en fin løsning; det vi gjør nå er at vi fast bruker Omo vaskemiddel (pulver eller flytende, ) også bruker vi Neutral eller Blenda som skyllemiddel. På den måten unngår vi at jentene begynner å klø eller få utslett, mens vi alikevel får litt god lukt i klærne fra Omo`en. Fungerer fint!
Madamina Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 Vi har aldri brukt skyllemiddel. Når vi bruker det, klør mannen min som besatt over hele seg. Vi vasker kun i Blenda og lar klærne lufttørke. Savner verken skyllemiddel eller tøymykner.
Løvemor77 Skrevet 19. august 2008 #8 Skrevet 19. august 2008 Har også kuttet ut skyllemidlet etter råd fra hudlege. Var redd for å få håndklær og sengetøy som var stivt som papp, men tørker dette i trommel og da er de like myke som med skyllemiddel. Synes ikke klærne er nevneverdig stive heller. Hjelper uansett ikke med myke klær hvis huden klør.... Bruker Blenda Sensitive og Neutral om hverandre, alt etter hva de har der vi handler.
Gardinia Skrevet 19. august 2008 #10 Skrevet 19. august 2008 Ikke bruk pulver, men bruk flytende. Det vaskes bedre ut av klærne, og er mye mere allergivennlig. Ellers har jeg superallergi mot vaskemiddel, men Blenda Sensitiv flytende fungerer veldig bra på min hud.
Matitt ,Mini, og Ny Mage:) Skrevet 19. august 2008 #11 Skrevet 19. august 2008 Blenda Sensitive! Den er desidert best for allergikere, Neutral er ikke så "neutral" som det høres ut
jcam Skrevet 20. august 2008 #12 Skrevet 20. august 2008 Ta å sjekk på pakkningen, mener neutral har svanemerket og ikke blenda.. men ikke helt sikker, jeg valgte neutral
mammaen til Benjamin :) Skrevet 20. august 2008 #13 Skrevet 20. august 2008 Blenda sensitive er svanemerket, og anbefalt av Norges astma- og allergiforbund
TeBax Skrevet 20. august 2008 #14 Skrevet 20. august 2008 Jeg brukte Neutral til og begynne med, men så fikk min datter atopisk eksem. Legen fåreslo at jeg skulle skifte vaskemiddel og da ble det Blenda. Eksemen hennes forsvant ganske kjapt. Pluss at Blenda sin lukter mye bedre enn Neutral
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå