Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Sønnen min kom hjem fra skolen i går med oppripede brilleglass. Hvordan dette hadde skjedd er litt diffust, men det var ingen medelev som hadde ødelagt de (så vidt jeg kunne skjønne). Har vi noen mulighet for å få skolen til å dekke nytt brilleglass? Eller blir dette nok en kjempedyr tur til optiker for oss?
NoDoubt Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Hvor gammel er han? Jeg trodde alle barn under 12 år fikk nye brilleglass gratis. ubegrenset antall så lenge de er ødelagte. Dette vet optikeren der du kjøpte brillene, de har og resepten og kan bestille nye. Vet at man bare får en innfatning i året.
metaMORfose Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Nå skal jeg ikke si dette for sikkert, men jeg mener at slikt går på innboforsikringen, dersom du ikke har en spesiell forsikring for brillene. Min nevø har briller, og de har en spesiell forsikring med lav egenandel. De fant ut at å be ungen om å være forsiktig, det er omtrent nytteløst, og i tillegg spiller han fotball.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Min gutt bruker briller. Og alt til de blir dekket av nav. vi får dekket 400kr av innfatningen, men den trenger vi jo ikke kjøpe ny hver gang.. Alt annet av glass og jobb blir dekket. Vi er ofte og fikser på brillene til vår sønn og alt har vært gratis.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Vi må betale alt av innfatninger og glass selv. Han er nå 7 år. Han oppfyller ikke kriterier for å få dekt noe fra NAV (kun vanlig nærsynt). Så dette begynner å bli dyrt...... Tenkte derfor plutselig på om det fantes noen forsikringsordning i skolen som dekket skader som skjedde der....... HI
2 små orkaner Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 Tvivler sterkt på at skolen dekker dette. Vet at hos mange optikere kan du tegne forsikring mot netopp slikke uhell. Ellers kan det godt være at din innbo/hjemme forsikring dekker det.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 Hva er målene hans da? Sikker på at han ikke får alt dekket? Min har +4,25 og +3,75. Er ikke det også vanlig da? Har ikke hørt at han har noe mer iallefall? Hvis ikke du får det dekket vil jeg tro at det går på reiseforsikringen deres kanskje? Iallefall en muliget å sjekke opp. Eller barneforsikringen eller innboforsikring eller noe sånn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå