Gå til innhold

Kjedelig situasjon i barnehagen......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 3,5 år har i hele fjor lekt hele tiden med samme gutten,de har vært skikkelige kompiser....aldri krangling eller bråk.

Da denne gutten er veldig aktiv, og ikke alltid lett å ha med å gjøre, har vår sønn vært veldig positivt for han pga at han er rolig, og denne gutten roer seg ned sammen med sønnen vår.

Men, i år ,så har vår sønn (og denne gutten) byttet avd. slik at de nå har all utetid sammen med fetteren til vår sønn, og de to leker veldig bra sammen.

Men, så til problemet :

Vår sønn leker med sin kompis hele tiden da de er inne, men så fort de kommer ut, vil han også leke med sin fetter.For vår sønn går det greit å leke med begge to.

Men, kompisen og fetteren (til vår sønn) vil ikke leke sammen, dvs de vil bare leke alene med vår sønn.Så han blir på en måte dradd til to kanter.

Barnehagepersonalet er kjempeflotte,de ble obs på dette med en gang,og følger med da de er ute.Jeg sa jeg skulle snakke med min sønn (jeg var obs på at nettopp dette kunne skje),og de vil gjerne vite hva vi snakket om,så de kan følge det opp.

Er litt i tvil på hvordan jeg kan bidre til å få slutt på dette, min sønn sier bare at kompisen hans og fetteren hans blir sure på hverandre (i går hadde kompisen prøvd å bite fetteren),og vår gutt blir lei seg......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kompisen litt sjalu på fetteren, og omvendt???

Har ingen gode råd, anna enn å snakke med barna.

Men man kan faktisk ikkje tvinge folk til å være venner, til å omgås ja, men ikkje til å være venner. Det er som med voksne, ikkje alltid kjemien stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...