Gå til innhold

pampers vs. libero

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten jente som akkurat har fylt tre år, og vi har stort sett bare brukt pampers hele veien. Har prøvd coop bleier en gang og halve pakken har jeg enda pga bleiutslett. Og nå begynt i barnehagen igjen etter ferien og vi kjøpte libero. Synes etter en uke at hun var litt rød på leppene, men i barnehagen her om dagen så hadde hun bæsjet og det hadde nesten etset seg inn, hun er skikkelig sår.og hun hadde ikke gått med den bleien lenge. Kan det ha noe med bleien å gjøre? eller hva tror dere? Nå vasker vi med vann og å tørke er best at hun bare løper rundt for det er et sant helvete bare å smøre. Bruker inityol salve og veksler med seba med spesialkrem. Noen som har noen andre råd/tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kast libero-bleiene og kjøp pampers til henne.

Mine unger tåler ikke pampers, så de gangene vi bruker papirbleier kjøper vi enten libero eller Moltex (økologiske bleier).

Noen barn reagerer på det ene merket, noen på det andre, noen reagerer på alle papirbleier og noen tåler alt. Slik er det dessverre.

Jeg synes det høres ut som du har et godt regime. Hvis hun er fyllt tre begynner hun kanskje å bli motivert for å slutte med bleier? Prøve å unngå at hun bæsjer i bleiene ihvertfall?

Snakk med henne, kanskje et belønningssystem fungerer bra? Altså f.eks at du belønner henne for å si i fra at hun må bæsje. Om det kommer i bleiene eller i do er ikke så viktig i begynnelsen. Først må hun lære å si ifra FØR bæsjen kommer.

Uansett så håper jeg at utslettet forsvinner for begges del.

Du kan prøve å gi henne et bad med medisinsk grønnsåpe (fåes kjøpt på apoteket). Det er lindrende og renser sårene.

God bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...