Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å miste helt motet. Hun vil ikke gjøre noe selv og spør om hjelp for den minste ting. >De som er yngre enn henne gjør myyyyyyyyyyyyyyyyyye hun ikke er i nærheten av å ville prøve en gang. vi roser og heier hver gang hun endelig gjør noe selv, men det motiverer ikke til å endre kan ikke vil ikke klarer ikke adferden hennes. å si at hun er stor eller si at store jenter gjør sånn og sånn funker ikke i det hele tatt.... hyn bare legger seg ned og hyler eller ståpr og hylgriner om vi sier at hun kan klare det selv.trassalderen er for vår del utviklet seg til at hun er enda mer hjelpesløs og griner og hyler for alt......

Hva i alle dager kan vi gjøre......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det hun ikke klarer selv? kle på seg, ta på sko, spise osv? eller var det noe annet du mente?

Skrevet

kle på seg, ta på sko, spise, drikke (av og til), gå selv, ha på barnehagesekken, gå opp en bakke, prøve (!) å gjøre nye ting feks sykle på trehjul sykkel, bleiekutt kan vi jo bare glemme...........etc etc alt en vanlig 2,5 åring klarer å gjøre...........

HJELP

Skrevet

min 2 åring er ikke så ekstrem da.. men hun har ikke noe interesse av å kle på seg selv.. hun kan av og til ta på seg skoene... speseielt støvler og sandaler.. men klær osv er hun ikke interessert i å prøve engang.. men å ta dem av det klarer hun helt fint..hehe..

Skrevet

ÅÅÅH! Vi har det litt som deg. Har en gutt på 2,5, som for det første er utrolig grinete, tåler ingenting og tar nesten livet av oss med sutring. Hvis han ikke får sutre seg til det han vil (noe jeg ikke orker!) eksploderer han i taket og skriker seg helt blå og biter seg selv og blir helt gal. Han vil heller ikke gjøre noen ting, ikke tar han av seg skoene, ikke kler av seg, vi må mate ham etc.. Det største problemet er at han blir ekstremt sint på meg fordi jeg ikke har tålmodighet, når jeg vet at han kan!

Hva gjør man med sånt, tro? Noen med erfaringer?

Skrevet

Er vel trassalderen som setter inn nå.... Her har vi det omvendt, han vil gjøre ALT selv! Får stort sett gjøre det han kan selv (hvis vi har tid), men hvis jeg glemmer det eller jeg vet at det er noe han ikke får til, blir han fryktelig sint! Hyler og skriker, løfter jeg han opp sparker han med bena i lufta og illskriker. Litt slitsomt til tider. Jeg tar sikkert en del snarveier, skal jo overleve også, men har jeg sagt nei får han ikke skrike seg til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...