Gå til innhold

Redd...

snopsey

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke åssen det her fungerer jeg men hopper i det. Jeg mistet jenta våres i uke 20 nå i juli.Måtte ta abort,babyen min hadde noe som het acrani..noen som har vært borti dette?Vil si at babyen mangler deler av hjernen eller hele.

Men jeg vil så gjerne bli gravid igjen.Har eggløsning nå men har lest her og der og ser ut som om de fleste har måtte bruke lang tid på å bli gravid igjen og mulig har problemer med å bli gravid.Er det noen som har blitt fort gravid igjen eller har noen råd?Jeg er livredd for at ting skal skje igjen i graviditeten men..er noe som mangler liksom så vil gjerne prøve igjen.. Vet ikke helt hva jeg spør om men er der noen der som har opplevd noe lignende,har det vært noe problem med nye svangerskap og barn... jeg er så usikker og redd,bare babler men jah.. noen som kan gi meg håp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Snopsey!

Jeg skjønner frykten din. Tanken på å bli gravid igjen etter å ha mistet skremmer vettet av de aller fleste. Jeg kan tenke meg at det er enda værre for deg, som hadde gått såpass langt.

Hvor lang tid det tar å bli gravid igjen er veldig individuelt, noen får ikke engang mensen først, mens andre går i evigheter. Ettersom du har blitt gravid før, så betyr jo det at du bør klare det igjen.

At den forrige babyen hadde acrani, betyr ikke at det kommer til å bli noe galt med neste. Sånt skjer fra tid til annen. Det betyr bare at det var ikke den beste spermien som fikk innpass i egget ditt. Forhååentligvis så går det bedre for oss alle neste gang!!!

Skrevet

Jeg har en venninne som mistet et barn i uke 20 med samme diagnose. Hun fikk 3 friske barn etter dette, så det kan i hvert fall gå veldig bra:)

Skrevet

Åhh..det var godt å høre,tusen takk :)

Skrevet

Hei

En spesialist i oslo sa til meg at dette kunne ikke skje meg igjen men er jo livredd for at noe annet skal kunne skje,siden sjansen for at dette ikke sku skje så ofte, skjedde meg så hvorfor ikke andre ting og..helt utrolig at mange får så friske og fine barn når man tenker på hvor mye som kan gå galt..man tar som oftest ting i livet som for gitt.. Aldri vært så fokusert på noe som dette i før jeg...tenker bare på å bli gravid jeg nå og hvor mye som skal klaffe for at det skal skje og hva om jeg blir gravid så blir jeg vel letta men samtidig blir jeg vel livredd og!!Og mannen min er så og si borte i denne perioden nå som han sku vært hjemme og prøvd nå mens det kan skje..så er skuffa og lei meg og alt på en gang her...

Sitter å ser på fot avtrykket jeg fikk av jenta vi sku hatt,er et savn jeg ikke har hatt før dette..er noe som mangler,så håper på at jeg ikke er en av de som tar så lang tid for det her er ille syns jeg.Svigerinna mi som er vennina mi er nå 7mnd på vei så vi gikk sammen,så er sårt å se på henne som er stor og fin og venter et friskt barn..ikke at jeg er misunnelig men er sårt på en måte.Jeg sku vært 6mnd og ho 7mnd så er en annen grunn til at jeg vil så gjerne bli gravid nå.Så får ungene våre ikke så stor aldersforskjell og kan leke og vokse opp sammen.. Jeg VIL så gjerne..men om det blir noe..hater,hater dette!!!

Tusen takk for at du gadd å skrive til meg..er godt å få høre fra andre liksom..jeg håper på det beste for oss alle..

Skrevet

Selv føler jeg at jeg blir litt sjalu (egoistisk nok), hver gang jeg ser en gravid kvinne, eller noen med ett spedbarn.

Det er rart hvor var man blir etter en opplevelse som dette. På mange måter gleder jeg meg til å bli gravid igjen, på andre måter ikke. Tror ikke jeg vil takle å få vite at barnet jeg bærer ikke er liv laga en gang til. Det var så fryktelig vondt den første gangen. Og jeg var bare 12 uker på vei. Men det er lite jeg vil mer enn å få ett barn med mannen min, se ham holde det for første gang, så vi prøver igjen lell!!!

Skrevet

Skjønner godt at man blir litt sjalu,hvorfor skal andre få et frisk barn men ikke jeg liksom.. Men jeg blir heller litt gla jeg på andres vegne nå som jeg vet hvor mye som skal til sånn egentlig for at barnet skal være friskt.Men det er veeeeldig sårt fordet.. Sitter å leser her og der på sidene her og gråter for det er så mange som har mistet og flere ganger tilogmed..noe så grusomt..Syns livet er ufattelig urettferdig!!

Vi prøver nå men nå er jeg faktisk usikker på om jeg i det hele tatt har eggløsning så er i villrede her men skal til legen min idag om hun finner ut eller så kjøper jeg sånne tester...men jah.. En av grunnene til at jeg vil bli gravid igjen er og pga av mannen min..han er så gla i unger og så flink med de og har mange onkel barn..tenk så flink han hadde blitt med sin egen lille liksom..kalte han super pappa når jeg var gravid..uff,får klump i halsen her... Nei jeg håper vi en dag blir så heldig å få en frisk baby,selv om jeg vil ha en nååå..at jeg skal bli gravid nå med engang og ikke vente og prøve i flere mnd.Noe så fælt det å syns jeg...vente og vente...sukk

Håper på alt det beste for deg,vi får bare hoppe i det og prøve å holde motet oppe ;)

Skrevet

Neste gang går det flott!

Nå skal vi være positive her :)

Fant du ut om du hadde EL?

Skrevet

Heia..

Joda..hehe..fikk eggløsning,bare jeg som stressa sånn.. Meeen,tviler på at det skjedde denne gangen,fikk ikke "kost" helt da vi sku så tviler på at det har skjedd noe nå..jaja.. ikke så positiv som deg her akk men men..håper på neste gang da. Idag er det en dritt dag,grått ute og grått i mitt sinn.Uff for en klisjeeeeeeeeee....må le...jaja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...