Mamma til 2 søte jenter Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Etter å ha gått drøye 3 uker på spray var jeg i går inn til en kontroll før jeg skal begynne på sprøyter. Det ble litt nedtur..... Da hadde jeg selvsagt en cyste på 2,6 cm, som de heldigvis hadde tid til å ta i går formiddag. Deretter så de en masse cyster rundt eggstokken - hvilket vel kanskje kan tyde på PCO - de ville iallefall skjekke opp i om det kunne være det. Et typisk tegn er økt kroppsbehåring - noe jeg har vært plaget med en god stund. (Vet ikke helt hva jeg har nevnt tidligere, men jeg har påvist endometriose og en tett eggleder etter lap i des 07). Egentlig var jeg på vei ned av stolen - så plutselig fant han ut at han også ville skjekke slimhinna i livmoren - og den var selvsagt altfor tykk til at jeg kunne begynne med sprøyter nå. Han vurderte å avbryte forsøket og at jeg begynte med andre medisiner etter neste mens, men etter å ha snakket med en annen lege skulle jeg fortsette med spray til jeg får mensen og så ringe dem igjen - så uttaket er dermed blitt utsatt med 1-2 uker. Er det noen her som er plaget med cyster/PCO som bruker andre medisiner enn Suprecur og Puregon. Jeg ble fortalt at jeg ikke skulle bruke hormonspray i det hele tatt ved et ev. nytt forsøk. Hva bruker jeg da? Sprøyter? Og følger det syklusen på samme måte som når man bruker spray?
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Hei Prøveren på nr 2:-) Kan prøve å svare på noe her også;-) Jeg gikk på Synerela, Puregon, Ovitrelle i forrige runde. Hadde en runde med sprøyter, men ble avbrutt pga. cyste på 5 cm. Fortsatte på spray og begynte ny runde sprøyter en uke etter. Uttak fikk jeg endelig 23 juni, men fikk bare ut to egg som ikke var modne. Denne runden blir det Synerela, Puregon, Pregnyl. Hadde cystekontroll og alt så greit ut. 6 sprøytedag og håper ting går som det skal denne gangen. Jeg håper virkelig alt går bra for deg framover. Vet hvor utrolig kjipt det er med sånne utsettelser og håper du er igang etter 1-2 uker. Klem
elmaaani Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 heia! Så trist å høre at det ikke går som planlagt... men det skal ordne seg skal du se! Jeg har PCO (ikke PCOS)... jeg har gått på suprecur og svært lave doser av gonal-f .. 75ie i 3 dager og deretter 112,5 i 7 dager.. ovitrelle ble satt i går... vi er litt vanskelige å stimulere for det blir som regel alt for mange cyster og folikler og vi kan risikere å bli lett overstimulert.. man kan trøste seg med at de har god kunnskap om emnet da det er mange av oss! Masse lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå