Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lenge den gule bæsjen varer?

Lillepia er 6 uker nå og virker forstoppa, så jeg lurer på om det begynner å bli mindre rinnende??

Eller er det bare luft som gjør at hun får mageknip?

Tips? Tenkte å prøve minifom nå, har tatt amme-te ei god stund, men det hjelper liksom ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gule varer vel til hun begynner med fast føde?? Vår er også 6 uker og det er litt mer luft i magen og det går lenger mellom hver bleie - men det er helt vanlig at det blir lengre intervaller nå. Dersom hun kun får morsmelk kan hun i teorien ikke bli forstoppet, men hun kan jo få luft i magen om du har spist noe hun reagerer på. Jenta vår fiser og fiser, men det kommer ikke bæsj så ofte lenger, men siden hun fiser så er det i alle fall åpent igjennom ;)

Som flere har tipset meg om: prøv å kutte ut melk og melkeprodukter, løk (inkludert løkpulver osv.), kål og rå grønnsaker. Datteren vår reagerer så fort jeg har spist mat basert på poser, så det er noe med pulveret der i alle fall.

Skrevet

samme her.. fiser og fiser, men ser ikke ut til å være plaget. kan gå noen dager mellom hver bæsjebleie:)

Skrevet

Vesla vår er 7 uker nå og har gulgrønn rennende bæsj (sikkert pga mme). Mageknip har hun hatt ei god stund. Vi begynte med minifom og da ble det straks bedre. Før kunne hun gråte fra seks på kvelden til to på natta. Nå er det bare fra ni til tolv sånn ca.

Ellers så fungerer sukkervann. 1 dl kokt vann og 1 ss sukker. Trenger bare en ts for å roe seg. Jeg spurte helsesøster om dette med å gi sukker og om hvor mye man kan gi. Hun sa at så lenge det ikke erstattet måltid så kunne man gi så mye man trengte. Men det er jo en vurderingssak :-)

Skrevet

det er antakelig luft. hvis hun kun får morsmelk er det svært sjelden forstoppelse (har jeg lest da).. har begynt miniform vi nå, så håper det funker. jenta vår har masse luft, for hun hylskriker masse, så fiser hun enda mer, og så er hun helt rolig etterpå.

Skrevet

Må bare si, at nå anbefaler de ikke lenger bruk av Minifom. Vår gutt på 5 uker er masse plaget med luft i magen, og vi spurte på apoteket etter Minifom. Men de sa at det ikke lenger anbefales, hadde noe med et enzym som kunne forstyrre hormonbalansen hos babyen (noe sånt). Så vi ville ikke prøve det allikevel. Synd egentlig, for har hørt om mange som hadde god effekt av det... Skal evt prøve kiropraktor vi, som siste utvei :)

Skrevet

Fant ei løsning til i går :-)

Vi har gitt henne fennikel-te tidligere, men hun liker det ikke!

Så vi kokte te og hadde oppi sukker...nam-nam :-)

Ga henne et par teskjeer og vips etter ei time lå hun å feis som bare det!! Bæsja to ganger før hun sovna :-D

Skrevet

har fått anbefalt fennikel-te av mange! så det var nok lurt :)

som sagt er ikke jenta mi noe særlig plaget av luft, hun har masse luft, men tror ikke det gjør vondt, hun gråter ikke i allefall. men hvis hun blir plaget skal jeg også prøve te:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...