Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør jeg dette hos fastlegen? og er det vondt? hørt det kan være ganske smertefult, sånn at man besvimer, tross alt om man har født. bare litt nysgjerrig på erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også på dette med spiral... er det vondt å sette inn?? Noen plager mens man har den?? etc..

Skrevet

hei... jeg syns det var litt vondt å få satt den inn ja, men det er jo gjort på noen sekunder så det er ikke noe å grue seg til.. jeg syns at underlivs undersøkelsen var vond også pga at jeg var sår etter fødselen.

Skrevet

du kan fint sette den inn hos fastlegen ja, det blir jo røsket litt i nervesystemet ditt når den settes inn, så er jo helt naturlig at en blir småkvalm og kan mulig besvime etterpå, men det gir seg etter en 20 min +-...og det er vel verdt det! Jeg hadde blødninger i en måneds tid etterpå og hatt noen småflekker i etterkant, men ellers er det bare helt fint her i gården og heller ingen piller å huske på :)

Skrevet

Jeg gjorde det hos fastlegen på 6 ukers kontrollen. Liker ikke GU generelt da, men kjente ikke noe særlig til selve spiralinnsettingen, så for meg var det ikke værre ennen vanlig GU. Trives veldig godt med spiralen!

Skrevet

Gynekologisk undersøkelse er jo aldri noe morsomt.. Du kan få satt inn spiralen hos fastlegen.. Først må du ringe å få en resept hvis ikke dette er noe de har liggende på legekontoret ditt.. Den koster jo tross alt 1200 kroner, så på mitt fastlegekontor hadde de det ikke der..

Jeg ble videresendt til gynekolog, fordi jeg har veldig bakovervendt livmortapp.. Da jeg var hos legen var det sviiiiin-vondt... Trodde jeg skulle dø! Men lurer på om det kan være fordi han først tok celleprøve å klipte deler av huden min der inne, for SÅ å vaske med sprit! (idiot!!)

Hos gynekologen gikk det direkte smertefritt.. Litt ubehagelig selvsagt, men ikke vondt!

Han sa også at han ønsker at de med bakovervendt livmortapp, som i tillegg har tatt keisersnitt (som jeg har), blir videresendt til han, for det er så lett for fastlegene å stikke spiralen gjennom såret i livmoren..

Gynekologen har som oftest hjelp av en sykepleier, og de jobber jo kun i dette området.. Det er jo som regel dyktige folk..

Hadde jeg skulle gjort det igjen, så hadde jeg gått rett til gynekologen, uten å gå via fastlegen!

Men det er jo forskjell på folk.. Kanskje har du en veldig dyktig lege på dette området.. :)

Jeg var litt dårlig og kvalm resten av den dagen.. Småblødde litt i ca en mnd, men det var mest bare slim med litt blod i.. Etter det har jeg ikke blødd noe som helst.. :-D Hærlig!

Skrevet

Jeg skal også få satt inn spiral. Legen min sa at det var lurt å ta en paracet først, så det ikke blir så vondt. Jeg fikk også resept. Legen viste meg hvordan pakken så ut, så jeg ikke skulle bli skremt når jeg henter den...hehe. Pakningen er ganske stor, men det er utstyret som den settes inn med som er så stort. Spiralen er knøttliten. :-)

Skrevet

Jeg skal sette inn spiral hos gynekolog, venter på time. Ville ha gjort det hos gynekolog ihvertfall, ikke hos fastlegen. Så vet man at man er i trygge hender.. :o)

Skrevet

Satt den inn hos fastlegen min, og syns det gjorde litt vondt der og da, og hadde litt vondt i magen noen timer etterpå, men så gikk alt over. Veldig glad for at jeg satte den i.

Småblødde i et par uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...