Gå til innhold

Vet ikke om jeg skal le eller gråte...(en historie om å gå med krykker)..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sannsynligvis bør jeg sette meg ned å le...det gjorde ihvertfall min kjære når jeg kom hjem og fortalte om min strabasiøse vei hjem fra fysioterapeuten i dag.

Fikk time veldig kjapt hos fysio, pga bekkenløsning med gangvansker. Hun kommanderte meg til et sted for å kjøpe krykker etter timen, kan vel igrunn skjønne dette. Greia er jo det at det er en egen teknikk for å få dette til å se litt elegant ut. (har tidligere brukt krykker pga kneskader/slitasje skader, og det er en helt annen gå teknikk). Ihvertfall, kjøpte meg krykker, og stabbet meg hjem igjen gjennom Bergen sentrum. Dette gikk aldeles ikke fort, og å kordinere armer og bein, diagonalt høyre bein/venstre krykke fram, og motsatt var vanskeligere enn det ser ut til :-) Passet meg for "vanlige" fotgjenger, sånn at de kunne gå forbi, men da jeg ble forbi gått av en gammel mann med stokk, tenkte jeg at "dette går nok en tid før jeg får til", og da jeg ble forbikjørt av en eldre krokete dame med rullator, som så vidt så ut til å være i livet hadde jeg mest lyst til å sette meg ned å gråte. Må trekke litt på smilebåndet nå da :-) Måtte bare fortelle dette, så om andre har noen gode råd om hvordan bli en racer med krykker så mottas de med stor takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe må flire litt,selv om det ikke er morsomt i det hele tatt. Går selv på krykker av samme grunn som deg. Jeg setter begge krykkene foran meg og går etter. Mye bedre. Regner med du skal på fysio igjen ganske snart siden du sliter, ta med deg krykkene og få de til å vise deg hvordan det er best for deg å gå. Pass på at du lener deg godt fremover både i opp- og nedoverbakker. Og pass på at du får riktig høyde på krykkene. Jeg gikk lenge med krykkene et hakk for høyt oppe. Etter jeg justerte ned krykkene merket jeg stor forskjell. Noen racer er jeg ikke blitt, men det går i rimelig greit tempo. Lykke til

Lenge igjen?? Jeg bor også i Bergen og er 33+4

Skrevet

Godt det er flere som meg :-) Skal til fysio igjen neste mandag, så skal ta de med da og få en liten "innkjøring", regner med at det kommer seg etterhvert. Har termin i oktober, så er 32+4, så jeg er like bak deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...