Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Hei! I går merket jeg at høyre bryst var ømt under amming, og utover kvelden merket jeg at det var en øm "klump" nedenfor brystvorten. Antok at det var en melkegang som hadde tetnet, og siden vesla sov tok jeg en varm dusj og forsøkte å massere/melke ut melk for å løsne opp i det. Fikk litt feber utover kvelden (var oppe i 38,5 tidlig på natta) og regnet med at jeg holdt på å få en brystbetennelse. I dag tidlig var feberen borte, men jeg er fortsatt trøtt og føler meg ikke i toppform. Brystet er ømt, jeg kjenner en klump der, men den blir ikke borte selv om jeg passer på at vesla drikker først av det brystet til hvert måltid, og masserer. Tror jeg hadde en nesten-brystbetennelse da hun var et par uker: plutselig høy feber og ømt bryst, men fikk fiksa det med varm dusj og hyppg tillegging. Men da forsvant jo klumpen og ømheten samtidig med feberen. Nå er hun 8,5 måned, så regna egentlig ikke med at det skulle skje igjen nå. Dersom jeg fikk feber på grunn av en tett melkegang burde vel ikke feberen forsvinne dersom det fortsatt er tett? Er det noen som kan gi noen gode råd her? Skal hoppe i dusjen igjen når mannen kommer hjem, og legger til vesla til det ømme brystet så ofte hun vil (er forresten ikke særlig godt å amme på den siden nå, hvis det er relevant). Andre ting jeg kan gjøre? Trenger jeg gå til lege når feberen har gått ned igjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå