Gjest Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Vi besluttet oss for å kjelpe ny vaskemaskin og tørktrommel i helgen. De gamle fungerer fint, men de tar bare 4,5-5 kg og vi er 2 voksne og 3 barn og nå som begge jobber fullt (jeg er sykemeldt akkurat nå) så måtte vi ha noe som kunne ta mer vask på en gang slik at det skulle gå opp. Så vi kjøpte noen som tar 9 kg. Men, jeg er ikke helt fornøyd merker jeg. I bruksanvisningen på tørketrommelen står det f.eks at en * indikerer at tøyet blir stryketørt, to ** at tøyet blir skaptørt (og er anbefalt for klær) og tre *** at tøyet blir knusktørt (anbefalt for håndklær ol). Jeg har veid vasken bare for å være sikker på at jeg ikke har overgåttvektgrensen og selv om jeg setter den på tre *** så blir slett ikke hverken klær elelr håndklær helt tørre :-( Må sette på programmet på nytt hver gang, da blir det skikkelig tørt. Skal det liksom ikke vøre en slags sensor som måler dette? Eller har jeg en veldig rar oppfatning av hva som er skaptørt og knusktørt? For meg er i hvertfall knusktørt, helt, hel, helt tørt tøy, men etter en omgang med knusktørt-programmet er klær og håndklær fortsatt lett fuktige (det jeg ville kalt for stryketørt). Skal det være slik, eller trenger den bare litt tid på å regulere seg eller noe sånt? Merket heter Hoover om det har noe å si.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Det er ikke noe som er "tett" der vannet skal komme ut da? Vår er også slik, den klarer ikke alltid å tørke tøyet mer enn at det er fuktig.. og likevel må henges opp litt før vi kan legge det bort. Men den er i ferd med å gå dukken og har vært veldig godt brukt i 5 år.....
brooklyn Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 vi har også en hoover tørketrommel, og vi måtte stille inn på den lengste tiden på klokken på maskinen for at det skulle bli knusktørt. (vi har noen soler og klokker på vår maskin) Hvis vi i tillegg ikke har tømt vannbeholderen på maskinen, blir det heller ikke tørt. var dette hjelp i? Tvilsomt:)
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 jeg kjenner ikke til den tørketrommelen men vil jo tro at den skal tørke HELT tørt på en runde på programmet om du ikke har for mye klær i og det hadde du jo målt... min tørker det knusktørt selvom jeg satpper den veldig full på den tiden den skal så skjønner at det er irriterende om man må sette den på en ekstra gang for at det skal bli tørt!
Guttemamman:-) Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Hmm det hørtes rart ut ja. Jeg bruker skaptørt på håndklær også jeg og de blir helt tørre....Kan det være at du blander klær som gjør at sensoren merker at det er tørt selv om ikke alt er tørt?For eksempel veldig tykke håndlær og tynne sokker?
Gjest Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 Neeeei, jeg tror ikke det...? Den er jo helt ny. Og jeg tømmer vannbeholder før hver nye tromling. Tøyet blir jo helt tørt da, emn bare når jeg setter den på en gang til, altså må kjøre to programmeri stede for ett. Faktisk så synes jeg den gamle tørket tøyet mye bedre da og den er over 6 år gammel, var den billigste de hadde på markede, men tar da altså ikke så mange kilo om gangen...
Gjest Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 Tror ikke det. Jeg tromler håndklær for seg og klær for seg (og aldri sokker, hehe...), så det skulle være en realtivt homogen tøykombinasjon inni der hver gang ;-) Jeg tømmer da også vannbeholderen helt hver gang. Har ikke prøvd å stille den på tid enda, hadde liksom håp om at dette programmet skulle funke, men må vel prøve tid også snart. den _skal_ jo liksom klare å tørke 9 kg klær på maks 2 timer, det var jo hele poenget med å kjøpe den!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 19. august 2008 #8 Skrevet 19. august 2008 Ring til de dere handla hos, for den skal jo ikke være slik. Det går jo mye ekstra strøm også når du må kjøre den to ganger pr vask....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 19. august 2008 #9 Skrevet 19. august 2008 Jeg hadde tatt en tlf til forhandler, jeg og forhørt meg. Knusktørt skal da være tørt i det minste? Ser på vår (billige, mindre) tørketrommel at den av og til har problemer med snuppas jeans (som alltid snurpes i livet siden hun er lengre enn tykk), men det er jo ikke verre enn forventet egentlig - alt annet er tørt selv på skaptørt (den nesttørreste varianten på vår maskin).
Turid Laila Skrevet 19. august 2008 #10 Skrevet 19. august 2008 Det var rart. Vi har kjøpt ny Ariston trommel, og det tørker helt tørt på skaptørt, og stopper også når tøyet er tørt. Den tar opptil 8kg, tror jeg det var og kostet 4000 på Lefdal. Den stopper når de store håndklærne er tørre, selv om jeg tørker små gaskluter sammen med håndklærne. Ikke så mye hjelp kanskje men
Gjest Skrevet 19. august 2008 #11 Skrevet 19. august 2008 Ja det var det jeg hadde håpet (og trodde) denne også skulle gjøre. Skal ta og ringe til dem. Ville bare høre om det var jeg som hadde missforstått begrepsbruken her først, men da er det ikke det :-)
6Ymamma Skrevet 19. august 2008 #12 Skrevet 19. august 2008 Etter det jeg har lest så er dette en kondenstørketrommel, vannet av klærne havner i en beholder i stedet for ute. Jeg har ikke samme merke, bare så det er nevnt. Jeg har hatt min i ca 7år. I løpet av de 7årene så har jeg bodd forskjellige plasser, det jeg har lagt merke til er at hvis vaskerommet er lite og tett så tørker den ikke så bra som om feks et vindu skulle stå oppe eller døren til vaskerommet. Så sett opp et vindu eller døren å prøv da.
Gjest Skrevet 19. august 2008 #13 Skrevet 19. august 2008 Takker for tips, men det er alt utprøvd, har vindu rett ved siden av og det står på vidt gap. Uten at det hjelper :-/
6Ymamma Skrevet 19. august 2008 #14 Skrevet 19. august 2008 Ta en tlf til butikken der dere kjøpte den, skal jo være bedre enn som så. Hadde det nå ha vært 5min lengre enn programmet sier så hadde det ikke vært så ille, men når du må doble tiden....da er det ille
Økologisk_knekkebrød Skrevet 19. august 2008 #15 Skrevet 19. august 2008 Sånn er vår også, men vi har Whirlpool. Selv om jeg setter på det programmet som skal gi helt tørre klær så er de fortsatt fuktige når maskinen stopper. Den er bare ca et år, og har vært sånn hele tiden. Tror ikke det var av de billigste heller, det er en sånn 6th Sense-maskin. (Fikk den i gave, så derfor har vi ikke orket å klage på den.)
Gjest Skrevet 19. august 2008 #16 Skrevet 19. august 2008 Nå har jeg ringt, og de sa de aldri hadde hørt om dette før så de antok automatisk det var noe galt og skulle se hvordan de kunne ordne dette (bytte den, få ny model el) og ringe opp igjen. Er faktisk litt imponert over servicen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå