Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Hei alle sammen!! Jeg sitter her å er så nervøs, for etter kl 2 i dag skal jeg ringe til legen min for å be om sykmelding. Saken er den at: Jeg hadde svangerskapspermisjon fram til 21 juli. Innen det oppdaget jeg at jeg var gravid igjen og slet med kvalme så derfor tok jeg ut ferie rett etter perm. for å "kjøpe meg litt tid" for å se om kvalmen gikk over. Det gjorde den delvis, men problemet nå er at jeg har begynt å bli veldig plaget av bekkenløsning..Jeg er i uke 12 nå. Så når jeg ringte til legekontoret forrige uke, sa de at legen min var opptatt hele denne uken men at jeg kunne ringe henne på kontoret selv å spørre om hun har 5 min en gang i løpet av denne uken, til å gi meg en sykmelding.. Det er egentlig meningen at jeg skal begynne å jobbe neste uke.. Pleier legen å si ja og ha tid til 5 min når det gjelder sykmelding..???? Jeg var mye sykmeldt i mitt 1 svangerskap pga de samme plagene.. Hvordan blir det med jobben når jeg blir sykmeldt før jeg har kommet tilbake??.. Er så nervøs overfor dette og har egentlig litt dårlig samvittighet og er litt flau over å sykmelde meg nå..
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Ingen som vet noe om dette eller som har vært i lignende/samme situasjon?? hi
Nisand Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 I utgangspunktet så skal en sykemelding skrives ut på grunnlag av en personlig undersøkelse. Men i noen tilfeller er jo ikke dette mulig av ulike årsaker. Det kan da skrives ut sykemelding på bakgrunn av telefonkonsultasjon. Dersom legen din kjenner deg og din situasjon er dette sjelden noe problem. Dersom du blir sykemeldt før du begynner å jobbe igjen går du rett fra foreldrepenger til sykepenger. NAV vil i noen tifeller kreve en utvidet legeerklæring, men vil da ta direkte kontakt med legen din for å få dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå