Gå til innhold

Sove på magen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på to uker vil nesten bare sove på magen... Jeg gir opp etter at han har vært våken i to-tre timer på natta og legger han på magen. Nå ligger han på magen i vogna og sover.... La han først på ryggen etter at han sovnet oppå meg på sofaen, men da våknet han nesten med en gang og gråt. Han er ellers en rolig baby, og gråter lite (maks halvtime i løpet av døgnet), men det er veldig vanskelig å få han til å sove. I går sov han maks to timer (fordelt mellom en halvtimer her og der) mellom kl. ni på morgenen og ni på kvelden. Han sov ikke noe bedre på natta likevel....

Jeg blir litt stresset når han sover på magen, og sjekker han hele tiden. Lurer litt på å kjøpe pustealarm......

Noen råd?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kiwi,

Litt seint svar, men likevel: Vårt første barn var akkurat likedan: ville bare sovne på mage, og våknet med en gang hun ble lagt fra mage til rygg. Til slutt måtte vi bare la henne sove slik. Vi fulgte godt med, og snudde hodet hennes ofte, og hun ble fort sterk i rygg og nakke slik at hun kunne snu hodet selv. Hun sluttet ikke å sove på magen før hun ble godt over året gammel. Har møtt helsesøstre og leger som ser på meg med forskrekket uttrykk og sier det er stor risiko for krybbedød, så det er nok ikke anbefalt, men hva skal man gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...