Gå til innhold

Jeg fikk ikke bli morsmelkdonor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg har dette cmv-viruset i kroppen(et influensavirus).

60% av befolkningen har dette viruset, så ikke alle som vil eller kan donere mm får lov til å gjøre det.

Oppfordrer derfor alle som har melk i overflod til å ta kontakt med sin lokale barneklinikk/sykehus, det er viktige dråper vi har:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaja, da fikk du da gjort et forsøk!

Fikk duu denne vannpumpa? Kan høre med Nina om pumpe om du ikke fikk noe brukbart.

Skrevet

Fikk vannpumpe og den var grusom. trykket fra springen skulle danne vakum vha en plastslange, og selvsagt sprakk jeg opp hele den ene puppen. Leverer den tilbake på HS, og satser på å redusere melkemengden istedet, evt håndmelke ut sprengen.

Trenger den jo egentlig ikke nå lenger da jeg ikke skal pumpe ut sterile-omgivelser-for-babyer-uten-immunforsvar, så da håndmelker jeg heller om nødvendig og fryser ned til liten buddah:)

Skrevet

Regner med det var CMV IgG du hadde? Altså at du har hatt det før?

Enkelte sykehus tar imot melka tross pos IgG. Eneste som er at den melka ikke gis til de alle minste. (husker ikke vektgrensen)

Jeg vet om folk som har gitt melk privat, nå er du jo sjekket for alt annet, så melka de er jo "frisk og fin".

Om noen du kjenner eller noen som kjenner noen som har for lite melk, kan du jo tilby dem din melk.

Da bare fryser du den ned og gjør det samme som om du skulle gitt melka til sykehuset.

Mange blir glade for et slikt tilbud! Også kan jo du bli kvitt melka du ikke trenger og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...