VilVilVilVil Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Har spurt før, men da fikk jeg ikke noe svar så prøver igjen. Kveld og natt ligger jeg i senga og ammer. Da ligger gutten på siden, og jeg lurer veldig på hvor jeg skal legge den nederste armen hans. Sånn som det er nå havner den under puppen og delvis under meg, det kan da ikke være særlig behagelig. Hva gjør dere? Og har dere noe tips til hvordan jeg kan amme på den øverste puppen når jeg ligger. Sånn at jeg slipper å flytte babyen og snu meg selv når vi skal bytte pupp om natta...
brooklyn Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 i "ammeheftene" jeg har fått på klinikk og hs, står det at du kan ligge en pute under barnet og på den måten løfte barnet opp, slik at du kan ligge på samme side og amme fra begge puppene. Her i gården er ikke det en mulig problemstilling engang da lillemann uansett må opp for å rape/gulpe før vi tar neste pupp.. Hendene hans ligger ofte samlet, han har dem foran seg. De kommer da ikke i nærheten av mine små minipupper. Nå er jeg ikke utstyrt med store pupper fra naturens side, så hendene hans er aldri iveien. Jeg legger han bare på rygg i sengen og vipper han over på siden mot meg, og da faller hendene hans så greit "på plass". ..ikke særlig behjelpelig nei...
VilVilVilVil Skrevet 19. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2008 Joda, hjelp dette:-) Jeg har lagt han på siden med en gang jeg, og da havner nederste hånda under puppen. Kan prøve å gjøre som du og legge han på rygg først og vippe han over etterpå. Takk for tips. Har prøvd med pute for å få ammet på den øverste puppen, men får ikke til. Puppen blir fort myk, og uten støtte fra underlaget som den nederste får, så henger den sånn at gutten ikke får tak. Men er ikke akkurat største problem å måtte snu seg litt da. Så gjør ikke såå mye at jeg ikke får til..
anette&tutta mari :) Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 jeg ammer lillemor liggende i senga og også hun ligger med hendene samlet foran seg. noenganger ligger hun også oppå armen min slik at hodet kommer litt opp. ang amming fra andre puppen så er ikke det mulig her... tror hun ville blitt kvalt av puppen...
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Her er det litt forskjellig, noenganger har vi armen opp ved hodet hennes og andre ganger ned.. Går fint å bruke det andre puppen, legger meg bare mer på magen. Pluss at jeg har en dyne støttet opp til min rygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå