Gå til innhold

Sørens udugelige bryster ,-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vektkontroll på hs i dag viser at lillejenten går ned i vekt og alt slit, styr, brystbetennelse, smerter når hun hogger til og timer jeg har brukt på å sitte i sofaen og amme,amme,amme ikke fungerer. Fikk lyst til å bare gråte for jeg er så skuffet. Forrige gang gikk det jo heller ikke men var helt andre grunner da. Nå trodde jeg det skulle gå veien. Så da er det på an igjen med flaskekjøret og å gi flaske etter noen måltider med ny vektkontroll til uken.

Bare for å understreke så er jeg ikke skuffet over å gi flaske, har en nydelig storebror som har vokst opp til en flott gutt på det men skuffet over at jeg heller ikke denne gang skulle få det til....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner følelsen. Etter fødselen av snuppa tok hun brystet med en gang og jeg ble kjempe glad (storebror klarte ikke å die, alt for stressa). Tenkte at endelig skal jeg få amme og slippe flaskestyret, men så begynte hun å vise samme tendensene som storebror. Kjempe stressa, skrek ved puppen, nektet å ta tak, når jeg fikk henne til å ta tak, så slapp hun igjen og hylte. Sto i bue ut fra puppen, hørtes ut som jeg tok livet av henne. Har prøvd litt til og fra de 2 ukene hun har levd men hun vil fortsatt ikke. Hun lukter melk av puppene mine og drar seg nedover i den retningen når hun er sulten men hun nekter å ta tak.

Blir fine barn av flaskebarn, men hadde kke så veldig lyst til å begynne med det styret igjen. Koke flasker, pumpe, måle opp pulver, maltekstrakt osv.

Hjalp ikke at hs ringte meg i går og spurte hvordan det gikk med ammingen. Fortalte det som det var og hun sa "ja, ja. hun overlever vel. Ser jo at ....... (sønnen min) har overlevd og blitt en fin gutt". Nice.

Skrevet

Det var en bedriten kommentar fra helsestasjonen. Virkelig. Det blir flotte barn av dem som blir flasket opp også!

Det er mange måter å gjøre ting på og alle må finne den måten som passe for seg.

Min søster hadde flaskebarn (mme) fra uke 4 på eldstemann, min venninne pumpet seg og gav mm på flaske til sin gutt i 7 mnd, før hun ikke orket mer. Begge guttene er flotte gutter, alle må gjøre det som passer for seg, om ikke ammingen funker.

igjen, utrolig dumt sagt av helsesøster!

Skrevet
:( samme her.Kunne ønske jeg også kunne bruke brystene på en måte.Slippe flaskestyret osv.Men ikke hadde jeg bryst-vorter og få tak i.Mest helt flate og måtte bruke bryst-skjold.Stress.Med de første babyen,hadde jeg så mye mm at de bare lakk ut.Samlet i kopper hele tiden.Måtte bruke bryster og flasker.Kunne ikke gå ut døra pga problemet.Kunne ikke kose meg.Med den andre babyen fikk jeg store sprukne sår på brystene på sykehuset.Fikk ikke hjelp med ammingen,barnet fikk ikke tak i brystene og jeg fikk stygge sår.Begynte med brys-skjold hjemme med det var som en kniv i brystet og amme.Jeg gråt og gruet meg og amme.Havnet mest i depresjon.Jeg fikk brystbetennelse.Brystene var helt røde,harde murstein.Jeg måtte amme hver time hele døgnet.Det gikk ikke.Måtte ha 2 kurer antibiotika.Men det herligt og bare gi flaske også.:)men mine 2 har fått mm ca 1mnd,fått i di viktige dråpene på sykehuset.Resten var på mme.Er fornøyd med det.
Skrevet

Har hatt meg en skikkelig nedtur i dag, føler bare at jeg har lagt ned så mye tid, energi og arbeid for å få det til. Men det aller aller viktigste er selvsagt at hun legger på seg og trives og i morges på stellebordet fikk jeg bange anelser fordi jeg synes hun var blitt tynnere. Førstemann ble tynn som en fugleunge fordi jeg stolte på HS så det skal ihvertfall ikke skje igjen. Har ny helsesøster nå og hun var bare så god. Så at jeg ble veldig skuffet og sa med en gang at vi måtte prøve tillegg, eller hva jeg ville. Så ikke noe håpløst ammepress, følte at hun faktisk respekterte og trodde meg på at jeg har gjort alt i min makt for å få dette til. I tillegg var hun veldig forsiktig og snill i forhold til hvordan jeg har det for hadde en barseldepresjon sist. Men skal ikke la dette knekke meg, må bare få sørge litt....

Skrevet

Min gutt oppførte seg akkurat som dine barn (The Crow har en rosa og en blå)

Veldig stresset, skrek ved puppen, nektet å ta tak, sto i bue. Luktet melk og dro seg ned i retning puppene, men fikk allikevel aldri tak. Pumpet og prøvde å amme i ca 7 uker før jeg ga opp. Ble for sliten av det og fant ut jeg ville bruke tiden på å kose meg med gutten. Han var storfornøyd med flaska og vi koste oss med den. Gråt noen bitre tårer da jeg skjønte at jeg måtte holde på med det flaskekjøret, skjønte ikke hvordan jeg skulle få tid til annet.... Men alt går seg jo til heldigvis. Synes det var fryktelig trist at vi ikke fikk til ammingen, visste knapt at det var noe som het flaskebarn før jeg fødte... så det var litt sjokk at det ikke gikk. Føler meg ikke som noen dårlig mor, er selv flaskebarn og helt normal, dessuten hadde jeg vært dårlig mor om jeg hadde fortsatt og presse gutten til å prøve å die.

Nå vil ikke samboer ha fler barn da han har to fra før, men skulle jeg fått ett barn til hadde jeg nok følt akkurat det samme som HI hvis ammingen ikke fungerte da heller.... Men det går seg jo til denne gangen også.. flaskekjøret blir en rutine. Føler meg deg!!

Skrevet

Selv om det er et styr med flaskekoking, blanding av mme og alt det der, er det i enkelte tilfeller verdt det! viktigere med mette og gode barn, blir like flotte de som de som blir ammet! Jeg hadde mine mistanker om lite melk, men jordmor kjeftet på meg og sa at det er ingenting som heter for lite melk!!!! Da veslejenta bare ble tynnere og tynnere gikk vi på helsestasjonen hvor de ba meg fortsette og prøve å øke produksjonen. Sende inn mm til analyse, viste seg at det var omtrent null næring i den, legen hadde aldri sett så blank mm før... fortsatte med litt amming, men måtte gradvis gå over til kun mme. Nå er vi en lykkelig liten familie, og mamma kan sove leenge i helgene for da står pappan opp og koker på flasker, blander til mme og alt det der!

Du har nok slitt mye stakkars deg, og forstår at du er fortvilet over at det ikke gikk denne gangen heller. Ønsker deg masse lykke til, og håper at du snart føler deg bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...