Gå til innhold

Noen med 2 tette? er det stritt??jeg lurer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 11mnd.Lurte på en til.Har en gutt som går på skole.Stor alders-forskjell,men dem koser seg mye sammen.Men kunne tenkt denne ganga med 2 i tett alder.Hvordan er det?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 15 måneder mellom våre vi, så de er veldig tette..

Er veldig stritt til tider, men også kjekt. MEN, jeg hadde aldri gjort det om igjen om jeg hadde hatt valget..

Nå ser jeg jo at det uanset vil bli mer en 15 måneder mellom dine da eventuelt, så det kan jo hende det blir litt lettere.

Uansett, lykke til! Alt går om en vil :-)

Skrevet

14 mnd mellom mine. Ofte må jeg bare le av hele greia. Ikke fordi jeg befinner meg i en morsom situasjon, men fordi jeg holdt på å klikke.

Skrevet

Hehe.. klikke ja, det er akkurat som jeg skulle sagt det selv ;-)

Skrevet

Hehe,takk får svar:) Jeg tenker og tenker.Men men:)

Skrevet

Jeg har 20 mnd mellom mine og jeg synest det går fint.

Var lettere å ha 2 enn jeg hadde innstilt meg på..

Men ja det kan være stritt med en 2 åring i trassen, men tror alle har det slik selv om dem ikke har en liten baby å ta seg av..Og jeg merker jeg blir sliten når jeg har dem alene hvis pappa er bort reist på jobb og samtidig har en hund å ta meg av..Men funker fint:)

Kjør på sier bare jeg..Nå er yngste min 8 mnd og dem har allerede nå begynt å få stor glede av hverandre, og mer og mer som tiden går.

Hadde jeg fått valget en gang til ville jeg gjort det samme.Vurderer faktisk å få nr 3 like tett:)

Lykke til.

Skrevet

Nå venter jeg på at de skal vokne slik at vi kan gå ut. Vi bor på 4.etasje uten heis. Begge to veier i sammen over 20 kilo + stellebag. Vet ikke hvordan jeg skal klare å bære de to ned i dag...

Skrevet

Sånn som jeg kjenner meg igjen, vi bor i 3 etasje uten heis.. stress hver gang vi skal ut.. Men, jeg kjøpte meg ein Mai Tei jeg, har minsten i den ned og opp trappene, samtidig som jeg bærer han eldste på siden/hoften, og det andre jeg evt har med meg i andre hånden.. Fungerer egentlig veldig greit :-)

Skrevet
:) Takk får det.Kommer annpå barna også.Noen er rolige,andre ikke så rolige.Noen sover mye,andre ikke.Men det kan vi ikke vite før vi er i det,hehe.Men det skal gå uansett.Jeg innstiller meg på det.Har en eldre gutt med adhd,så det med og stresse og springe rundt,det kan jeg,hehe.Ellers takk!!!:)
Skrevet

Hvor gamle er dine? Yngste er 5 mnd og hun er blitt for stor for babybjørn allerede. Hadde hun eldste framme sist gang og det gikk ikke fint, for minste var for tung og for stor for meg å ha henne i hoften. Har kjøpt meg en sånn at jeg kan ha hun minste på hoften, men hun klarer ikke å sette seg ennå. Det er litt vanskelig......men tror jeg skal prøve det nå. Ser ingen andre utvei.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva du mener med tett, men det er akkurat to år mellom våre to snupper. Det går veldig greit syns jeg.

Var selvfølgelig veldig uvant i begynnelsen, men det har gått seg fort til. Nå er yngste 3 mnd, og vi har fått rutiner på ting.

I dag dro pappa'n på fisketur, så nå skal jeg være aleine hjemme med jentene i en uke. Har vært aleine med de før, en kveld og sånn, men ikke så lenge. Dette blir første gangen. Blir spennende, men tror det kommer til å gå kjempe fint.

Jeg hadde ikke gjort noe annerledes om jeg fikk gjøre det om igjen.

Syns det er helt supert at de er så tett, for da får de mer glede av hverandre.

Jeg sier som hun andre; kjør på! :)

Skrevet

Her er det nøyaktig 12 mnd mellom våre. Og yngste babisen er bare 1,5 uker, så jeg er fortsatt midt i ammetåke og barselshormoner.

Men faktis; so far, so good. Trodde det skulle bli mye vanskeligere. Den første ukene hjemme har faktisk gått over all forventning!

Bare koselig med to tette - tenk så fint de kommer til å leke sammen når de blir litt eldre...

Lykke til med beslutningen!

Skrevet

Det er tre år og en uke mellom mine. Nå er minste bare 3,5 uke gammel, men det er ikke stritt og det går veldig bra. Nå er storesøster tre år og klarer en del ting selv og hun går i barnehage. Ser at det nok var lurt med den aldersforskjellen fordi hun er littegrann løsrevet fra meg og klarer derfor å dele oppmerksomheten med lillebror, så vi har sluppet mye sjalusi på grunn av det tror jeg. (kan jo så klart hende det kommer da men...) Angerer ihvertfall ikke på at det ble slik det ble med aldersforskjellen. Det er 2,5 år mellom meg og mine søsken og vi er bestevenner og hadde mye glede av hverandre da vi vokste opp.

Skrevet

Har 17 mnd mellom mine,og synes det er utrolig slitsomt,hvertfall nå når minste er så liten. Håper bare det blir litt bedre etterhvert.

Skrevet

Det er jo så koselig med to tette, bare å slå til. Det praktiske løser seg underveis.

Ser noen nevne 3. & 4.etasje uten heis og forstår at det kan være et lite problem, men hva med å la den eldste gå trappa selv? Må selvfølgelig ha god tid da men :-)

Bytt ut stelleveska med en sekk kanskje?

Hehe.... å tenke praktisk er selvfølgelig lurt, men alt har som regel en løsning.

Har 11 mnd mellom nr 3 og 4, dem blir 4 og 5 år, det har gått supert og over all forventnig, men vi har aldri bodd høyt oppe uten heis eller da :-)

Skrevet

Vi får ett år og 5. mnd mellom våre.

Det jeg kan si er at det er nokså tungt å gå gravid når en har en liten en som krever sitt (og enda er jeg bare halvvegs!). Så du bør være motivert og klar for endel pes og slit ;-)

Det jeg har hørt er at så snart lillesøskenet har blitt noen mnd er en over verste kneika og ting begynner å gå seg til. Da er det visst helt supert med to tette :-)

Skrevet

eldste kan ikke gå selv for den ene foten hennes har for stram sene.skal opereres.

Skrevet

21 mnd mellom mine. Sistemann ikke planlagt. Har ikke hatt barnehage før nå etter seks mnd. pga flytting. ETT HELVETE for å si det mildt. Hadde ikke gjort det på nytt om jeg fikk valget, men er glad nå som det begynner å roe seg og ser at de vil få stor glede av hverandre opp gjennom årene. Men som andre ovenfor har skrevet - jeg har holdt på å klikke mange ganger. Koko koko!

Skrevet

Jeg har 18 mnd mellom mine og det går veldig greit. Den første uka var litt slitsom, men så gikk det seg til. Storebror hjelper til med lillebror og vi er flinke til å gå ut på tur og ellers finne på ting. Koser meg med de små når mannen jobber mye. Lurt å lage gode rutiner for eldstemann før yngstemann kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...