Gå til innhold

Så hysterisk morsomt når folk har gulv som ikke tåler at man går på det med sko..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har det på samme måte som hos LilleElla skal bli mamma, bare at vi har kanadisk lønn. Gulvet blir slitt av både voksne, barn og dyr, men det gjør da ingenting. Vi skal bo her og ha det komfortabelt alle sammen. Det er også pga. komforten vi ikke har laminat. Syns det er fornuftig å velge parkett så lenge man ikke er av typen som er veldig redd for ens egne ting.

Må man ha et gulv man er veldig redd for får man henge det i taket da! Så kan man ligge i sofaen sin og nyte hvor perfekt det holder seg.

Skrevet

Gutsbestebarn jente + frø: me planlegger hus no, så gulv intereserer meg litt. Kanadisk lønn er det heiltre? Eller parkett? Har du link til bilde? Eg vil gjerne ha heiltre, av ein hard tresort, til no har eg tenkt pæå eik, menn lønn kan vera fint.

Skrevet

Hvis hun som har ødelagt parketten til venninnen sin ler av det og synes det er morsomt er hun ikke bare usympatisk og guffen, men tvers gjennom et dårlig menneske. Jeg er glad jeg ikke har sånne venner! Forvokste drittunger kaller jeg det.

Skrevet

Det er parkett i merket Kärsch, får det i flere tykkelser og priser. Kärsch leverer forskjellige treslag med forskjellige overflatebehandlinger, antall staver osv. Vi har to-stavs.

http://www.kahrs.com/Pages/CountrySelection.aspx

Du kan søke det opp på gulvguiden på nettsidene der. Det er nokså likt i fargen som bjørk bare at man slipper de "droltene"/kvistene, hehe.

Skrevet

Takk for hjelp. Herved lagra i husmappa mi. Er ei stund til bygging, men eg vil vera forberedt. Prøver å planlegge eit litt tidlaust og bruksvennlig hus, og samler erfaringer og tips allerede. Hjelper på at foreldra mine bygger for tredje gang no, hehe

Skrevet

Kanadisk lønn = hard maple

Såg ikke ut som de hade heltre, bare forskjelllig i 15 mm, men det ser jo ut som heltre om du velger 1-stavs, syns jeg.

Skrevet

Haha, ja så klarer dere kanskje å ta fornuftige valg før hus nr. 3 selv. Det sies jo at det først er når man har bygd sitt 3.hus man blir helt fornøyd.

Hvor skal dere bygge da?

Skrevet

Tipper det er fordi det på 80- tallet ble lakket med mange strøk hjernecelledrepende lakk. Husket mamma og pappa hadde en hjerneskadet lakkerer når de la parkett i stua, og det er jo 5 cm med blank lakk før man kommer nedpå treet. Får nok ikke et slikt gulv nå til dags.

Skrevet

Ja dei seier så, og da er det greit at dei tok den økonomiske støyten.

Me leiter etter tomt i stavanger-haugesunds området, aller helst nord for haugesund. Det er 1-2år til me starter, men me er kresen på tomta, vil helst ikkje bu i felt, så da må me jobbe med kommunen allerede. Me har fått lov til å kjøpe ei ekre med sjølinje av ein bonde, med muligheter for å bygge over 100m grensa (strandsone), men det er vanskelig å få gjort om jordbruksområde til boligområde.

eg tenkte det at hard maple var kanadisk lønn. Veldig fint forresten. Ja 1stav ser ut sm heiltre, så det er mulig me går for det også. Skal sammenlikne priser litt. Ein me kjenner fekk billig heiltre eik fra tyskland, så mulig dei har andre tresorter og. =)

Skrevet

hysterisk artig tråd. -ler høyt-

Skrevet

Ikke kupp tråden min ved å diskutere parkettmerker da! Faen ass:-p

Skrevet

Ka-booooooooooom

I shot you down....

Skrevet

Da har du kjøpt laminat av dårlig kvalitet, anonym 11:30 19.08.2008.

Slapp en murstein på et laminatgulv og gulvet var like fint.

Skrevet

Det er STOR forskjell på å danse på en fest med fine sko og på sokkelesten. Jeg føler meg best iført sko i alle fall...og når jeg tenker etter tror jeg faktisk det en gang ble merker etter dem..:)

Skrevet

Dytter jeg i tilfelle noen vil diskutere parkett-merker. Finnes jo mange andre her er en liten samling av de jeg kom på fra A til G i alfabetisk rekkefølge.

Akasa gulv

Alloc as

Aspheim Parkett, Lysaker

Bambusparkett.no

BMC

Bo Andrén

Boen Parkett

Byggservice Nord as

Croftviken

Erik W. Andersen as

Fargerike

Fibo Trespo

Forbo

Fritzøe Engros as

Gapro

Gulvnett

Skrevet

Faktisk ganske tragisk å ha et gulv som blir ødelagt av sko. I mange land er det helt vanlig å gå inn med sko, f.eks. usa. Vi vasker og steriliserer på oss astma og allergi i fleng.

Skrevet

Det er en ting å gå inn på vanlige joggesko (syns det er frekt det o da)

men å gå inn med støvletter er maken til frekkhet, er mange merker i parketten hos oss også etter at folk har spasert inn med stiletthæler..

Alle vet jo at det ødleger alle gulv.

Men toppen av frekkhet var da en vennine av meg hadde med seg en vennine på besøk hos meg, jeg hadde nettopp kjøpt meg nytt stuebord (sånn lavt svart litt indisk stil greier) ikke verdens dyreste eller beste kvalitet på, men godt nok i forhold til hva jeg hadde råd til.

Der kleiste hun de svære labbane sine oppå, med støvletter, å lagte en svær ripe i bordet...

Sa ikke unnskyld en gang, bare oiisann...

Frekkt å gå inn med sko hos andre altså, hva folk gjør hjemme hos seg selv gir jeg blanke i, men trenge ikke komme her med sko vertfall.

Skrevet

Kan noen si hva som er så hysterisk morsomt her?! Duste HI...

Skrevet

Vi har lamiat som ser ut som flis på kjøkkenet. Er MEGET fornøyd med det. Hvis man forventer at de gulvene man kjøper i dag som man klikker på plass skal tåle vann og sko tar man feil. Da bør man lakke miiiinst 3 lag oppå fabrikklaget. Vi la sånn klikk parkett på et rom. Var uheldig med et vannglass og vips..så sveller parketten.

Nei.. når jeg blir gammel og bare bruker tøfler skal jeg ha vinyl og tepper overalt.

Skrevet

Vi har oljet Merbau i alle soverom, trapp, soveromsgang og kontor. Resten av vårt hus har fliser. Har barnehage hjemme, og fått ekstra bra score med tanke på kvalitet på materiale. det er enkelt å holde reint, og slitesterkt. Slitesterkt materiale som ikke riper særlig, samler heller ikke bakterier. Er noe som heter Jarrad (??) som er sterkere enn Merbau. Blir ikke kaldere med fliser i entre/ gang enn stue kjøkken? Man skal ALDRI skru av varmen i gulvet når man har fliser. Da sprekker de nemlg ikke. Vi har vannbåren varme, og fungerer aldeles utmerket! Jevn og god varme!

Syns debatten om hvilket år det er fra er rimelig dustete, mtp at dette er parkett som har være på markedet bestandig. Det betyr at det er kvalitet. Hadde aldri i verden giddet å brukt billigløsning på gulv.. Jeg vet nemlig hvor mye mer jobb det er å holde på med enn med kvalitetsvarer. Dessuten så gjør gulvet så mye i et rom!!!

Hos meg tar folk av seg på beina. Vi har heldigvis ikke problemer med uoppdragne venner!

Skrevet

Hva har Mami med dette å gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...