Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Har meldt meg opp til studie men skal søke om permisjon, men må vel vente til jeg har fått svar fra lånekassen? Jeg så at det kunne ta rundt 8 uker! Må jeg nå kanskje møte opp på studiet?? Jeg kan vel ikke søke perm. før jeg har fått svar fra lånekassen?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 hvis du bare er meldt opp til et årsstudium og ikke bachelor som du allerede har gått ett år på, må du sjekke med skolen din hvordan de gjør det. Jeg fikk ikke søkt permisjon noe jeg trodde jeg kunne, men fikk reservert plass for neste år, og dette blir det samme for lånekassen. så sjekk ut det med en gang. Lånekassen bruker ikke så lang tid på å gi deg svar, men lurt å ha svar klart fra skolen også.
c.s. Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Men må jeg ikke vente til jeg får svar fra lånekassen før jeg kan søke om permisjon eller reservert plass til neste år?
Gjest Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Det er da vanlig å søke om studieplass før man søker om stipend/lån. Man får ikke innvilget støtte uten at man har en studieplass som bekrefter ovenfor lånekassen at du skal studere der.Når man har studieplass søker man om permisjon,studiestedet rapporterer til lånekassen at du er permitert,deretter sender du inn den såkaldte "G- blanketten" til lånekassen når du har født.Denne skal de sende deg når du søker om stipend(du skriver forventet termindato inn i søknaden når du søker)
Gjest Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 ser at jeg missforstod deg litt,nei ikke vent med å søke perm til du får svar fra lånekassen,det hender det tar lang tid ved studiestart..men jeg ville ringt lånekassen og sjekket,det er en evighet i telefonkø,men det krever så mye energi og rette opp i etterkant hvis man skulle gå i noen av de usynlige fellene deres,det har jeg nemlig prøvd, @$%?byråkrati!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå