Gå til innhold

Ferie til Mallorca - noen som har reisetips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal en tur til Mallorca i september med vår sønn på da 17 mnd.

Noen som har tips? Ang. vogn - holder det med en reisetrile - vi tenkte kanskje å kjøpe en trille som var litt ordentlig (har en liten spinkel en fra før) - syntes det hadde vært greit å ta med hele den store vognen.

Tar imot alle tips med takk :-)

Skrevet

Hei! vi var på Mallorca med poden i september i fjor, da var han 10 mnd. Nåen tips:

Finn ut hviss det er veldigt kuppert hvor dere skal bo, det trur jeg kan avgjøre valg av ferie-vogn. Vi kjøpte en ny stabilere trille, det fungerte bra. Husk at kjøre den in med gull-ungen innen dere drar :) husk og et lite parasoll til trilla.

Bleier (finnes ikke libero hviss du bruker det heller) og badebleier og andre barneprodukter er svinedyrt!! ta med en bleiepakke i kurven under vogna og nåen pakker våtservietter. litt enklere når hun/han sikkert spiser mye vanlig mat, men barnematen var sjelden og priset meg lykkelig for lagret jeg tokk med.

For oss blev det en dyr men heeerlig ferie!!!

Skrevet

Takk for gode tips :-) Godt å høre fra andre som har vært på tur før..

Tar gjerne imot fler tips...

Skrevet

Jeg var der med jenta mi i april, og husker jeg tenkte at det hadde vært et problem med "stor" vogn. Liten plass der i butikker o.l. Vi hadde en Maclaren Techno XT trille som vi er veldig fornøyd med. UV-beskyttelse, full liggestilling (men liten plass under vognen).

Bleier var faktisk dyre, og selv om jeg gir litt blaffen i slike utgifter, så kan man spare en del der om man har plass i baggasjen.. vet om noen som stappet vognen full også før de sendte på flyet. Litt fy fy kanskje men..

De hadde masse utvalg i barnemat, men mye hadde nok litt salt i seg. Er mest nord-europa som ikke har salt i barnematen tror jeg.

Vi ble anbefalt å ikke drikke vannet og ikke bruke det til babyene, så vi kjøpte alt på flaske.

Vi leide et sted med barnestoler og trappegrind. Fikk vanlige barneseter (maxi cosi) da vi bestilte bil. De var veeeeldig behjelpelige med små barn der, og barna fikk masse oppmerksomhet og koste seg.

Men dårlig med stellemuligheter, f.eks på flyplassen fant vi ingenting..

De hadde som regel barnestoler på restauranter, men ikke overalt. De varmet alltid opp mat dersom vi spurte.

Det var det jeg kom på i farten!

Skrevet

Når reiser du kaja, vi skal til mallorca vi og. Reiser den 30 aug. Vi reiser med lille jenta som blir 3 i november.

Skrevet

Vi reiser 9.september - og gleder oss veldig. Supert å få litt tips her. Tar nok med bleier og noen middagsglass. Skal også kjøpe en ny trille som er liten med god :-)

Skrevet

ok, vi reiser hjem den 13 september. Her gleder vi oss alle kjempe mye. Solstråla her gjentar og gjentar at "me ska bada på lorca" hehe;)

Vi lurer også på om vi skal ta med trille, men finner ingen billige som vi kan sette fra oss igjen der nede..

Skrevet

jeg var der i sommer. vi gikk på vanlige matbutikker (sånne store) og der hadde de billige bleier og kjempeutvalg av barnemat. de har hipp, men også flere andre merker. vi kjøpte noen lokale bleier med ukjent merke, de fungerte like bra som libero/pampers. tror de kostet 3 euro for 30 stykker.. eneste jeg syns var litt vanskelig var grøt, fordi den de bruker der inneholder enten mye sukker eller sjokolade.

vi hadde bare med trille, det holdt for oss (sønnen var 13 mnd).

Skrevet

Vi drar også til Mallorca 30 august! Med tvillingene på 22 mnd:) Blir spennende.. At bleiene var så dyre var jeg ikke klar over..dyrere enn her altså? Får ta med litt da.

Skrevet

hvor skal dere på mallorca da? vi skal bo på hotellet viva bahia. skal dra 13 september...

Skrevet

Jepp. Skrev jeg før jeg så billigbleietips over:)

Skrevet

Bissen: vi reiser samtidig, reiser dere fra Bergen dere og eller? Vi skal bo på et hotell som heter ses fotges, Alcudia;)

Skrevet

Hei!

Vi reiser fra Sandefjord:) Skal bo på Sofia leilighetshotell..ligger på Alcudiastranden.

Skrevet

Vi prøvde også billigbleiene, men jeg synes de var grusomme... men klart de funker altså, det er jo smak og behag. Vi var to som delte på de, og ingen av oss likte de, så vi kjøpte vanlige pampers baby dry og delte på de i stedet.

Ville også kommentere igjen at barnematutvalget er kjempebra, men at jeg nok tror de har salt i alt. Se etter "sal", det er salt. Men dersom det ikke gjør deg noe, så kan du kjøpe alt der. Selv kjøpte vi barnemat der, og jeg syntes det var greit (hun var nesten 10 mnd). Men noen synes jo det er veldig dumt, så ville bare si ifra, siden jeg ikke vet dine synspunkter på det :-).

Grøten hadde jeg faktisk med fra Norge, for det var det viktigste for meg (at hun spiste godt før leggetid). Så den prøvde vi aldri.

Skrevet

Vi skal også bo på Viva Bahia :-) Ligger i Alcudia såvidt jeg har forstått.

Det hører vist med en enkel trille på hotell-rommet - men tror vi kjøper en ny her hjemme som er litt mer stabil (og som er god å sove i). Tror de som er der nede ikke er noe særlig. Og siden sønnen vår helst sover ute i vogn på dagtid er det jo greit om det er en som kan legges nesten helt ned.

Vet noen om de har Yoghurt der? Sønnen vår er kresen på mat i varmen - går mest i frukt og youghurt...

Skrevet

Da er det vist 3 fly som går til Mallorca 30 august. Vi bor nok ikke langt fra hverandre så kanskje vi ses..

Skrevet

det er veldig mange typer billige bleier, og noen var kjempedårlige, andre bra (det er jeg som skrev over her for et par dager siden). i butikken jeg handlet i var det ca 10 ulike billige å velge mellom.

utvalget i yoghurt er mye bedre enn her, det er forresten utvalget i det meste annet av mat også.

Skrevet

Hei. Bare svinger innom med noen synspunkter jeg. Vi kom hjem fra Alcudia for en uke siden nemlig! Som dere reiste vi med barn på 17 mndr. Hun har melkeallergi bare for å slenge med det, og det var ikke noe problem.

Rett ved Viva Bahia er det bl.a en dagligvare/altmulig-butikk. Her har de greit utvalg av bleier og våtservietter og barnemat på glass. Bleiene er minst dobbelt så dyre som i Norge hvis du skal ha noen som er bra. Vi kjøpte Huggies, de var fine syns vi, men de har også Pampers. Fant ikke Libero noen steder. Vi hadde med noen pakker vanlige bleier og badebleier hjemmefra også, samt noen glass med mat. Mange av butikkene har Hipp barnemat og fruktpureer. Kjøpte noen spanske merker også, helt greie.

Ang vogn; Vi hadde med oss trille, Carena Easy. Den har ikke så tynne hjul også kan ryggen legges helt ned, samt at det er plass til litt ting under. Det kan være veldig praktisk å ha med vogn på stranda og hvis dere skal på noen utflukter.

De aller fleste spisestedene har barnestoler. Vi brukte ikke Sack'n seaten vår en eneste gang!

Og en annen ting: Hvis dere blir sultne på en god BIFF er det kun et sted dere skal reise og det er til Bodega de Port. Fantastisk mat, bra priser og god service ;) Det ligger et stykke fra hotellet deres, men er verdt et besøk!

Andre ting: Hestedrosjene er svindyre så pass på å avtale pris på forhånd! - Vi leide sånn dobbel sykkel med ratt og barnesete foran, det var kjempe gøy ;)

Ble litt langt dette, men skrev ned alt jeg kom på! Spør hvis det er noe annet du lurer på, kanskje jeg kan svare ;)

God tur!!

Skrevet

Takk for gode tips, emmasmor. Vi har også kjøpt Carena Easy og tar med den på turen.

Litt usikker på hvor mye teppe/dyne greier jeg skal ha med til han - det er vel varmt så trenger nok ikke så mye. Ellers har jeg sugd til meg alle gode råd fra over - og tror vi skal få en strålende tur.

Hvis dere har andre tips om steder man bør dra , ting som bør sees , ting man bør gjøre så skriv gjerne det også...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...