Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Jeg er ikke gravid enda, men veier ca 110 kg. Jeg lurer på om det er noen som har fått lov til å veie seg hjemme, og bare fortelle til jordmora hvor mange kg du har gått opp og ned? Er det noe jeg gruer meg til, så er det å si vekta mi til hvem som helst!!
singingintherain Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Sist jeg var gravid så gikk jeg for det meste til fastlege- og da måtte jeg veie meg hos han..og noen ganger så hadde jeg veid meg hjemme så skrev han det inn på helsekortet. Denne gangen går jeg bare til jordmor- hun spurte bare etter utgangsvekt- og nå sist så spurte hun ikke etter vekten i det hele tatt- så jeg tror det varierer etter hvem man treffer på. må være greit å veie seg hjemme om morningen tror nå jeg. Lykke til!
Gjest Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Når jeg gikk gravid (2005) sa både fastlege og jordmor at det skulle sluttes med å veie gravide, at bare man skulle bare veie seg hvis det var misstanke om noe galt. Men jeg synes det var ganske greit å følge med på vekta selv også og at det måtte stå et sted, det ga jo litt mer press på meg til å prøve og ikke gå opp så mye. Jeg hadde en "start vekt" på 102 kg. Rent medesinsk er det jo også greit at vekta står skrevet ned, hvis du plutselig må legges inn på sykehus event. Helsekortet ditt er jo ditt peronlige og du trenger jo ikke vise det til noen.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Jeg fortalte jormor ved første kontroll at jeg hadde litt panikk for vekten - og da spurte hun meg hvordan jeg ønsket å gjøre d. Om jeg ville veie meg hjemme å holde oversikten selv å bare nevne kg opp eller ned ved kontrollene, så var det helt ok. Så det gjør jeg! Nå har jeg også et problemfritt svangerskap, og har vært kjempeheldig. Lykke til på veien videre.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 trenger ikke tenke på det nei.er tykk og gravid jeg og 2 gangen,sa jeg at jeg ikke ville si det og passer på selv og andre gangen spurte hun bare å mye jeg veide før jeg ble gravid,men sa jeg ikke viste.man kan jo passe på de selv og sånt er jo frivillig
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 Jeg blir veid hver gang både hos lege og jordmor.... Dette pga ødemer og stor vektoppgang. (fra 76 kg til nå 103 i uke 32) Men hadde sikkert sluppet hvis det ikke hadde vært for ødemene og ander plager...
krøllemor Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 Hos fastlegen min måtte jeg veies, selv om jeg sa at jeg hadde veiet meg hjemme.. Men jeg går bare til jordmor nå, og hun syns det er helt greit at jeg veier meg hjemme og oppgir vekten.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Både jordmoren og legen som jeg har gått til har sagt at det er bedre at man veier seg selv hjemme, for da er det hele tiden den samme vekten man bruker og man kan veie seg til samme tidspunkt på døgnet, med eller uten klær osv. Det er heller ikke hver gang de spør etter vekten.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #9 Skrevet 30. august 2008 Takk for svar! Jeg skal til jordmor, og ikke fastlege her.. Og skal bare stå på mitt, og sier bare vektoppgang og nedgang.. Skal være en skikkelig trassig gravid dame:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå