Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille 7uker'n har begynt å smatte så fælt når hun ligger til puppen. Opplever vel at det er mindre smatting til de måltidene hvor hun er veldig sulten (etter å ha sovet lenge eks.) - og også at det er mer utover dagen.

Har prøvd å avbryte og legge til på nytt, har prøvd å "tette" ved å justere litt på puppen, men så langt ser det ut til at noen måltider er og forblir smatte-mat ;o)

Noen med lignenede erfaringer/ gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei. Håper alt er bra med dere.

Jeg har desverre ikke noe godt råd til deg, men Teo har også slike smatte-måltider. Har forsøkt akkurat det samme som du har gjort, men ingenting hjelper. Smatter høylytt ;-)

Skrevet

Pussig...

Men jeg var på jobben i går, og damene der fortalte meg at Rikke har trøske i munnen. Dumme meg - jeg har jo sett at hun er hvit i munnen (og det har hun vært noen uker), men jeg trodde det var slik de var når de kun levde på melk og pupp...

Men i dag skal vi til legen for å få behandling - så kanskje (når både puppen og munnen er friskmeldt) at teknikken blir bedre og smattingen borte igjen?!..

(Har forresten sett mld di...)

Hils Teo

Skrevet

Oi da, det har jeg ikke tenkt på. Skal på barseltreff på hs i dag, og da skal jeg be helsesøster ta en titt i munnen til Teo. Tungen hans er helt hvit, men trodde også det kom av melken. Takk for tipset :-)

Skrevet

Hvordan gikk det på hs?

Vi fikk resept på noe av legen som Rikke skal ta i munnen, og jeg skal smøre meg på brystene med Canesten el.l. Det var en skikkelig infeksjon - så jeg ble anbefalt å holde på i tre uker (selv om man ble kvitt symptomene ganske fort).

...og hvordan går det ellers?

er det ok eller veldig slitsomt?..eller begge deler?

Det går greit her:-) litt slitsomt nå som det er full hverdag igjen og alle andre skal på jobb og skole og dermed må også jeg opp, selv om Rikke sover. Dessuten merker jeg også at alle er mer slitne på ettermiddager og kvelder, og dermed tåler vi mindre alle sammen - og så bli vi enda mer slitne av det.

Men kjære. Vi er velsignet med en "lettstelt" unge, og vi er to voksne - så i forhold til mange andre har vi gode forutsetninger, altså!

Skrevet

Jeg glemte selvfølgelig å spørre da jeg var på hs.....

Ellers går det bra med oss. Teo er stort sett grei å ha med å gjøre. Skulle ønske jeg klarte å få innarbeidet en rutine ang. soving og spising, for det er det dårlig med. Men synes det går overraskende bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...