Gå til innhold

TRAN.....TRAN......TRAN......... :-((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, er så lei dette tran-klinet. Er helt håpløst å få i junior på 3 mnd tran. Uansett hva jeg gjør, så "gjemmer" han det bakerst i munnen helt til jeg tror han har svelget, for så å spytte det ut når han lukker munnen.

Noen andre som også strever med dette griseriet? Og eventuelt hva gjør dere for å få det til? Eller har dere gitt opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å helle det i en flaskesmokk, som han får suge på? Da kanskje det kan gå lettere?

Jeg holder skjea i munnen til tullemor, til jeg ser hun svelger =)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har begynnt med D dråper jeg, orker ikke det klinet med tran lenger.

Skrevet

Jeg holder også skjea i munnen til det ser ut som han har svelget, men den gang ei. Luringen holder det inne han..........helt til jeg tar skjea ut av munnen hans. Har prøvd smokk også, men da nekter han å suge.

Skrevet

Har du prøvt å blåse han forsiktig i ansiktet? Har lest at det setter igang "svelgerefleksen" hos de små. =)

Her fungerer det med å gi tran i flaskesmokken. Men begynner å ta tid.. Frøkna vet hva som er inni, tygger og slikker på smokken og prøver å unngå å suge :)

Skrevet

jeg gav d-dråper helt til mini kunne spise av skje. Nå lagger jeg litt tran på skjeen sammen med litt grøt. Da går det ned:)

Skrevet

NEI NEI NEI :) Griseri er det.Lukter pyton hele ungen og meg.Hehe.Gutten min får D-dråper når jeg husker det.Jeg synes de er og overdrive.Mye som fårskers, bra ikke bra.Plutselig en dag så er det som var bra,IKKE bra.Jaja,samme det.Den første gutten mine er frisk som en fisk.Har aldri fått tran eller D-dråper.En veninne av meg tok noe av synes jeg.Badet hver dag,vitaminer,tran-ammet til ungen var ca 5år.Den ungen har astma,mye syk.Begynner og lure litt da.Ikke sunt og være får ren heller,hehe.Det sies iallefal,ta D-vitamin om man ikke tar tran.Skal være bra det-Er mye omega 3 i mange matvarer også nå.

Skrevet

Helsesøster tipset om å bruke sprøyte, og helle det inn bak i munnen. Noen som har prvd dette?

Skrevet

Ja,med medisin.Brukte sprøyte-hadde ikke sjangs og spytte det ut.Men nå er gutten min snart 11 mnd.Ikke godt og hålde han,eller lure noe inn i munnen.

Skrevet

jepp, prøvde det med sprøyte..haha, sier jeg, det kom rett opp igjen med all maten hun fikk. gir ikke henne tran nå i det hele tatt, stakkars unge, det smaker jo pyton..hehe..får d-vitamin dråper når jeg husker på det, men hun får bare mme så lurer på om det inneholder nok der.

Skrevet

Vi har brukt mat/medisin sprøyte, 2ml, fungerer bedre enn noe annet vi har prøvd.. Anbefaler deg å prøve i det minste før du "gir opp" :)

Skrevet

Her gir vi tran i sprøyte, funker kjempe fint. Tuller og tøyser nå vi gjør dette, så det blir litt triveligere å gi (jeg hater tran selv, så for min del kunne jeg latt være) Drypper noen dråper om gangen, begynner på 1/2ml (han var 6uker) å øker fram til han er 6.mnd opp til 5ml. Ser jo på grimasene at dette er ikke akkurat mm, men må man så må man. Håper han liker det til slutt :S

Skrevet

Jeg gir ikke tran. Jeg passer heller på å få i meg selv omega 3, og i tillegg er mme hun får på kveldene tilsatt gode greier :)

Skrevet

Hei. D-vitamindråper er en bra erstatning for tran, så begynn med det du. Slipper det sølet da i alle fall.

Skrevet

Vi var nettop 1 mnd i Sverige, og glemte tranen hjemme. De selger ikke tran der, så fikk en flaske med AD-dråper, som de brukte i stedenfor. Her var det kun 5 små dråper som skulle til, så det gikk mye bedre.

Nå er jeg nok slik, at jeg heller vil at tulla skal ha tran, så jeg har nå gått tilbake til det da, Men de dråpene, er jo bra, dersom barnet ikke klarer å venne seg til "sørja" =)

Skrevet

Så bra at det har fungert for noen :) Når gir dere tran? Før maten? Etter? Tidlig, eller mot kvelden?

Vi skal starte opp til helgen når vår lille er blitt 4 uker!

Skrevet

WWW.SMARTEBARN.NO

tran er bra for barn iq=)

Skrevet

barnS iq mener jeg=)

Skrevet

Førstemann fikk tran fra hun var 6uker fra skje,gikk helt greit......meeen lilletupp nåå frå d-dråper,hun gulper så inni hampen,og det lukter ille nok om jeg ikke skal putte i a tran også.......

Skrevet

Prøvd å varme skjeen i varmt vann før du tar tran i den? Ofte er det at de ikke er vant til det kjøleskapskalde i munnen.. Bruker av og til smokk, avogtil oppvarmet skje, spørs hvor trett hun er. Men alle barn er forskjellige, noen liker tran og andre ikke. D-vitamindråper er jo supert det og!

Skrevet

Jeg varmer skjeen i vann før jeg har tran på, slik at den tempererer seg. Så får han Eskimo Kids tran med tutti frutti smak..............enda så spytter han det ut.

Skrevet

Har gitt med skje siden han var 4 uker. Gir han når han ligger i bleia før pysjen skal på. Har en klut klar som jeg har ved siden av munnen og fanger opp det som eventuelt renner ut... er noe skikkelig gris og gutten stinker jo fisk etterpå.. Derfor gjør jeg det før leggetid. Får jo enten bad eller blir vasket godt på morgenen.

Skrevet

Jeg bruker Eskimo Kids istedet for tran. Den går ned med et skjevt glis. Virkelig intens tuttifrutti lukt, men mye bedre enn den fæle tran-lukten. Måtte gi opp tran da det stinket tran av alle smokkene, stellebordet, vasken, babyen, nyvaskede klær, til og med puppen min! Tror det var det siste som var dråpen, og jeg kjøpte Eskimo Kids istedet. Både Omega 3, og vitamin D :)

Skrevet

Jeg gir heller ikke tran til babyen, jeg mener hun får i seg det hun trenger gjennom morsmelken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...