Gå til innhold

Puls... høy/lav... gutt/jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så spent på om jeg har en jente eller gutt i magen!Noen sier at jeg har guttemage andre igjen er helt uenig i det og sier at jeg har jentemage... det flagrer formelig av kjerringråd... Men, altså - i går var det ei som spurte meg om hvilken puls barnet har... også sa hun at det kan vise seg at hjerterytmen altså sier noe om kjønn... Er det noen som har sjekket dette, vet mer om dette og eller har erfaring med at det stemmer? Er det da høy puls på jente og lav på gutt (eller omvendt), og hva er høy og hva er lav puls? Venter i spenning på input. Hilsen 32+5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske morsomt med alle kjerringrådene. Det som jeg likte best - og leste en eller annen plass - var at visst du hadde barn fra før, og nakkehårene formet en spiss (på det barnet som var nærmest i alder på babyen) så ville det bli jente. Hvis nakkehårene var beine... ja da ville det bli gutt :-) Det ble ikke tilfelle hos oss nei....

Når det gjelder hjerterytmene så er den høy ved gutt, og lav ved jente. Jeg vet med 99,9 % at det er gutt på vei og hjertetrytmen var på 140 ved forrige kontroll. Da kommenterte jordmor at det var en "tydelig guttepuls".....

Skrevet

"De" sier at puls mellom 120-140 er gutt, og fra 140-160 er jente (altså omvendt!). Men, dette er VELDIG individuelt!

Jeg gikk fem på og var overbevist om at jeg skulle få jente da hjertefrekvensen hadde ligget på 160 hele veien før jeg kom til ordinær ultralyd, og der lå det en gutt gitt!

Idag er jeg 36+2 og han ligger fortsatt mellom 140-160 slag per min. Jordmor glemmer hver gang at jeg skal ha gutt, og sier at dette er typisk jentepuls;-)

Men når det er sagt så sier hun at det er store individuelle forskjeller, men hvis vi hadde fulgt 1000 gravide og målt fosterets puls jevnlig under hele graviditeten, så ville jentene gjennomsnittelig ha høyere puls enn guttene!

Konklusjon,- hjerterytmen sier lite eller ingenting om hvilket kjønn det blir - dessverre...;-)

Skrevet

Da jeg var gravid med datteren min så lå pulsen stort sett over 140, så jeg vet ikke om jeg har så stor tro på det :-) Nå har pulsen variert fra 130 til 150, og jeg vet ikke om det er gutt eller jente.

Skrevet

Jeg var sikker på at det var motsatt. Høy ved jente (over 140) og lavere hos guttebarna (under 140). Det er jo logisk også siden kvinner generelt sett har både høyere puls og blodtrykk enn menn.

Siden svært mange fostere ligger på en på:)

Har også hørt at dersom man har den pigmentstripa på magen, kan dette også gi et hint. Hvis stripa går fra symfysen og langt over navlen, er det gutt. Hvis den stopper ved navlen, er det jente.

Har stemt hos de fleste jeg kjenner, men det har også stått feil:)

Skrevet

Jeg har hatt jentepulser begge gangene, og jeg får bare gutter :)

Skrevet

snodig dette her, jeg vet at i min mage ligger ei jente...og hun har hatt puls hele veien på 140...rart at jordmoren sa at det er noe som heter jentepuls og guttepuls...alt kommer vel an på om barnet sover eller er våken når de sjekker

Skrevet

TinaBakken

Veldig mange fostere har en puls som ligger rundt 140s/min, derfor er det nok ikke den beste måten å konstatere kjønn på.

Begge mine gutter har ligget mellom 130 og 140:)

Skrevet

Ja det er det jeg mener, det er umulig å spå kjønn ut fra puls

Skrevet

Beklager :-) Da har jeg blandet!

Men, den som venter får se......

Skrevet

Jenta mi ligger på alt mellom 135-160 i puls, jm sa at variasjoner både var naturlig og normalt, og at hun pleide å "stresse" barnet litt ekstra innimellom for å finne en sunn reaksjon.. dvs høyere puls ved å trykke ekstra på magen. Hvorvidt det er en "sunn" måte å gjøre det på aner jeg ikke... men hun vet vel hva hun holder på med.. ;) Blir spennende å se for de som ikke vet kjønn om alle kjerringråd stemmer el ikke, alle rundt meg har iallefall kommet med ulike tips til kjønn ut i fra det ene el andre (både av de som ikke vet det er jente og de som mener det er en gutt allikevel om jeg sier det motsatte!!), og tipsene har vel vært like mye på begge kjønn ;/

Skrevet

Takk for all input! Jeg ble ikke så mye klokere... eller rettere sagt - konkluderer med at jeg ikke kan finne ut av dette gjennom å vise til pulsen... ligger på 138-142.

Uansett er det ikke så nøye hvilket kjønn det er - bare nurket har det bra og allting går fint.

Fortsatt fin dag til alle og lykke til!

Skrevet

jentami utenfor magen hadde puls på over 140, og vesla som er i magen nå ligger på 144 så jenter trenger ikke ha så altfor høy puls de heller;)

Stoler ikke helt på kjerringrådene jeg, alt tyder på gutt men ultralyden viste jente, men ingenting er sikkert før babyen er ute;)

Skrevet

mitt tilfelle er likt ditt PrincessElisabeth.jenta mi på 3 år hadde 140 + hele svangerskapet. denne også har lik puls som søstra. vet ikke hva d er denne gangen, men hadde ikke sjokkert meg om d kom ut ei jente til. hadde vært kjekt med en gutt ,men d er samme for oss hva d blir. gubben får nøye seg med 3 døtre hvis d blir jente =) bra vi har 2 bad he he he

Skrevet

Hehe, festleg med kjerringråd!

Me veit ikkje om det blir gut eller jente hos oss, men sidan pulsen har vore på minst 150, oftare 155 og 160, på kvar kontroll, har både jm og legen kommentert at det sikkert blir ei jente.

Vel, vel - me får no sjå. Eg trur framleis det blir ein gut... ;o)

"Kun" tre til sju veker til me får fasit!

Skrevet

Artig, babyen min har samme puls som storesøster sin...nesten identisk, og denne gangen er det 100% sikkert en gutt ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...