Gå til innhold

ingen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 3 mnd, som nå har overnattet 3 ganger hos besteforeldre, og vært hjemme med pappan et par ganger, hvor jeg har kommet hjem om natten.. Er det ingen andre som har gjort dette? Når jeg forteller folk om det så får jeg høre ting som: huff, det hadde jeg aaaaldri klart! stakkars unge.. osv... Er det mange som mener at dette er galt? hvorfor i såfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo opp til hver forelder å ville la barnet sove borte når han er så liten.

Jeg personlig kommer ikke til ågjøre dette før jeg er ferdig med nattammingen og han har begynt å sove hele natten.

Skrevet

Jeg antar at hun får flaske når hun sover borte? Kan i så fall ikke se at det er noe galt i det. Jenta mi er 4 mnd og får bare flaske, men jeg kommer ikke til å la henne overnatte borte så tidlig.

Skrevet

min har vært alene med pappaen sin om kvelden hvis jeg har vært på jentekveld. Helt bra hun var 4 uker (Sikkert mange som reagerer på dette også) har han hatt henne med seg til foreldrene sine fra tidlig om morgenen til om kvelden en gang i uken. da har mammaen fått uvurderlig være seg selv tid. For nesten 2 uker siden reiste vi til svigers sammen . jeg la henne, reiste så avgårde for å få sove ut litt. de sov der og kom hjem om kvelden etterpå. Har absolutt ikke dårlig samvittighet; hun får en mer opplagt mor, får mer tid med pappaen sin og får se besterforeldrene enda mer.

den eneste dårlige samvittigheten jeg har er når folk må kommentere hvor galt det er, ser det på blikkene deres. men egentlig; jeg tror de er misunnelige jeg. Endelig har jeg en fordel av å ikke amme som de ikke har, etter at jeg har følt meg uglesett pga mangel på ammming(småen som valgte det vekk-)e

Skrevet

Her har mini på 3.5 mnd vært på overnatting hos besteforeldre 2 ganger( ei natt av gangen) og han skal overnatte igjen nå til helga. Ser ikke noe galt i dette! De har tross alt hatt barn selv, og veit hva de gjør! kan ikke tenke meg at mini tar skade av å være hos noen som er så glad i ham!!! Ikke ha dårlig samvittighet du! nyt at du får litt alenetid/tid sammen med samboern din!

Skrevet

Hadde det vært ting jeg skulle ut på - og ønsket å dra på - der jeg ikke kunne hatt henne med, så hadde hun fint kunnet være hjemme med pappaen sin eller med andre. Jeg hadde nok satset på at barnevaktene kunne vært hos oss, men utover det hadde jeg ikke hatt problemer med barnevakt. Jenta vår er nå 6 uker, og når hun er 2 mnd. skal jeg bort en kveld, og når hun er 3,5 gifter vi oss - uten barn i bryllupet. Mellom der skal vi på fest. Barnevakt er allerede skaffet, jeg pumper og jenta får flaske. Jeg kan da ikke se problemet med det :) At jenta di overnatter så fint hos besteforeldrene allerede nå må da vel bare være en fordel for dere alle!

Skrevet

Jeg syntes ikke det er galt da. Jenta mi er snart 4 mnd, og hun har overnattet hos besteforeldrene 5 ganger. Og så har hun vært hjemme med pappan sin 2-3 ganger mens jeg kom hjem om natten.. Hun får bare mme :)

Skrevet

Så heldige besteforeldre da, som får lov til å ha babyen. Min sønn på tre år. sov over første gang hos sine besteforeldre når han var 3 mnd. Har ei på 7 uker her nå, og det kommer nok til å gå noen uker til før hun skal overnatte borte. Men ikke for at jeg synes det er galt, men for at det ikke behøves......

Skrevet

Du er heldig!!! Jeg trenger sårt å ha pappan "for meg selv" snart, men tør ikke spørre om noen vil ha henne på overnatting.... Hun er 3 mnd, så regner med jeg må vente et par mnd før noen av besteforeldrene vil ha henne på overnatting.

Skrevet

"Det hadde jeg aldri klart" er jo greit, men "stakkars unge"??? Folk bør skjerpe seg!

Jeg har vert ute med venninner noen ganger. Pappan klarer seg vel fint, han? Besteforeldre har jeg ikke i nærheten så det er ikke aktuelt for oss. Mi jente er 4 mnd og gutten er 4 år.

Skrevet

jeg har ofte tenkt på å ta meg en tur på byen, eller noe.. men jeg har ikke fått det til enda. tror ikke jeg klarer å kose meg uten frøkna enda. dessuten synes jeg det er et sabla styr å pumpe. hun er snart fem måneder.

har jo vært borte et par timer, mens hun har sovet.

Skrevet

Jeg er en av de som aaaaaldri hadde klart det. Hun har vært hjemme med pappa'n sin,men jeg har aldri vært borte til langt på natt.

Jeg synes denne tiden går så altfor altfor altfor fort,og jeg vil nyte den så mye jeg kan. Sove borte kan hun gjøre når hun blir større. Nå føler jeg hun hører hjemme sammen med oss. Så jeg kan nok ikke forstå tankegangen, desverre.

Skrevet

Jeg er alene med jenta mi, og hun sov hos besteforeldrene sine for 1.gang når hun var 6 uker, og har sovet der 5 ganger etter dette...Hun er snart 10mnd.

Og mamma har vært hos meg og passet hennne noen ganger, og da har jeg lagt henne før jeg drar ut for så å komme hjem på natta.

Man har da behov for litt tid hvor man bare kan være seg selv.

Merker at jeg ikke er klar for å være borte noe særlig lenger enn et døgn..når mamma hadde henne sist var jeg i utdrikningslag, og hun passet henne fra 9 om morgenen til 12 dagen etter...da måtte jeg be om å få henne hjem igjen:)

Man har godt av å være litt (bare) seg selv også!

Skrevet

Gutten min er 4,5 mnd og tar ikke flaske. Og våkner flere ganger hver natt for mat. Hadde han tatt flaske hadde jeg ikke hatt noe problem med å la pappaen eller besteforeldrene hatt ham alene over natten! Jeg kan forstå at noen ikke klarer det, men de bør selvfølgelig også respektere oss som ikke har/hadde hatt problemer med det!

Jeg tror barn som er mye sammen med besteforeldre tidlig får mye igjen for det senere! Barna husker det selvfølgelig ikke senere, men besteforeldrene vil føle at det har fått tatt stor del i barnas liv fra de var bittesmå. Jeg tror også det er godt for selvtilliten deres og få føle at vi foreldre stoler nok på dem til å overlate våre dyrebare til dem for en natt...

Skrevet

jenta mi er snart åtte måneder å har vært hos besteforeldrene jevnlig siden hun var 6 uker...nå i sommer har hun vært kjempe mye hos besteforeldrene da vi har jobbet begge to...så jeg har ikke snøring på hvor mange netter hun har sovet der...var med de på hytta i 4 dager et par ganger i sommer....å hun stor koser seg hos besteforeldrene...det er nok litt med de de kjenner henne veldig godt siden de har fått så mye tid med henne siden hun var bitteliten og jentungen kjenner de godt..smiler hver gang hun ser bestemor og bestefar og onkel..men hu har blitt litt bestemor jente der da..

tror de har godt av å lære seg å være hos andre jeg...selv om de er små og mange foreldre sier de ikke har behov så kanskje barna syns det er godt å være hos noen andre enn bare å se mamma sitt ansikt dag inn og dag ut....

blir vel hengt nå siden jeg ikke har telling på hvor mange ganger jenta mi har vært borte men....jeg vet hun storkoser seg der så ser ikke problemet...

Skrevet

Ja, slik føler jeg det og. Har ikke dårlig samvittighet før folk begynner å kommentere det:(

Skrevet

Ja, han storkoser seg jo aleine med henne:)

Skrevet

Er veldig enig med deg:)

Skrevet

Hei jente! =o)

Jeg er paa samme linje som det, og vel saa det, staa paa!!

Jeg pumpet uke en og lot pappa mate og skal paa yogatimer osv neste uke, det er ikke noe aa snakke om i vaar familie, det er bare saann vi gjoer det. "Tar hun flaske????" sier noen. Vel, sier jeg, jeg gir henne mm paa flaske naar hun er passe sulten og pappa eller jeg gir henne i samme posisjon som naar hun dier, og ja - det er ikke noe problem. Vi tenker ikke en gang at det KAN bli noe problem. (med fare for aa virke litt lettvint her, saa tenker jeg at sulte barn spiser det de faar).

Jeg er en type mamma som oensker selvstendige barn som fungerer godt med andre omsorgspersoner enn meg, og da starter man tidlig. Jeg er sammen med vidunderet mitt 22 timer i doegnet, minst og minst 10 timer daglig bare koser vi, det er bare sunt og bra for alle parter at man ogsaa blir introdusert til andre faste omsorgspersoner.

Ikke noe galt i det du gjoer synes jeg da. Heldige deg som har familie i naerheten!

Skrevet

Min lille er forresten snart 2 uker og sover bare her, men jeg har vaert ute 1-2 timer mange ganger allerede, det er faktisk noe jeg er bevisst for ikke aa gaa helt inn i taaka. Samtidig gjoer jeg ting med 4,5aaringen, som jo er SUPERviktig, vi var for eksempel paa teater sammen BARE vi to, forrige helg, da var lille snuskelusk litt over en uke, hehe....men pappa trillet en supermett og nystelt og nykost baby rundt utenfor og vi hadde mobilene paa, det handler litt om hva man vil ogsaa dette her, og vi er et team vi da, og snart kobles andre paa, skal i hvert fall paa en fest naar hun er 5 uker, og jeg tar kanskje et glass vin, men blir gjerne borte 5-6 timer og koser meg ja.

Jeg respekterer alle her jeg, spesielt de som synes dette er helt utenktelig, men tar ikke i mot noe pes fra folk som synes jeg er uansvalig, det er vi nemlig langt i fra. Naa har vi hatt hjelp i huset et aar ogsaa i vaar familie, for 4,5aaringen, saa jeg er kanskje mer komfortabel en mange andre med aa la andre voksne ta vare paa mine barn, men meg om det, og andre om seg! =o))) Vi er saa forskjellige. Vil bare bidra paa "JAAA til barnevakt-siden i debatten" jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...