Madamina Skrevet 18. august 2008 #1 Del Skrevet 18. august 2008 Først og fremst må jeg innrømme at jeg ikke akkurat lider av masse BL. Har bare noen dager her og der hvor jeg har vondt for å gå. Dette gir meg BL-smerter: støvsuging, trille handlevogn, klippe gress, slentre rundt på shopping. For mye sittende passivitet. Dette løsner opp BL-smertene: gå jevnt og trutt uten å stoppe og snu for mye Det rare er at sånne små dustebevegelser er verre enn å gå langt uten å stoppe hele tiden. Ble liggende på sofaen i hele går kveld etter å ha klippet og rakt 9kvadratmeter plen. Utroolig snålt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138485681-dette-fremprovosererhjelper-p%C3%A5-mine-smerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
NUNNO Skrevet 27. august 2008 #2 Del Skrevet 27. august 2008 Dette provoserer min BL: Støvsuging, gulvvask, brå bevegelser, reise meg opp, sette meg ned, gå inn / ut av bil, svømme, løfte tungt, sitte meg for fort / reise meg for fort på toalettet, gå i trapper, ta ut/inn av vaskemaskin og oppvaskemaskin...... Dette hjelper meg: Yoga ( tilrettelagt selvsagt av en erfaren yogaølærer ) En spasertur - opp 30 til 60 min, tar litt tid å "bli varm" Tilrettelagte tøyninger Være påpasselig med hvordan jeg står, sitter, ligger, løfter og endrer stillinger. Riktig type massasje Ligge på rygg med bena i 90* vinkel på en stol. ( Nb ryggliggende om du har problemer med vena cava ) Manuall terapi; reflexologi for gravide Noen gode ord fra min mann og/ eller mine barn : ) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138485681-dette-fremprovosererhjelper-p%C3%A5-mine-smerter/#findComment-138548132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #3 Del Skrevet 25. september 2008 Flere som vil dele sine erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138485681-dette-fremprovosererhjelper-p%C3%A5-mine-smerter/#findComment-138772263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #4 Del Skrevet 17. oktober 2008 hmmm vel her blir alt jeg gjør bare værre, eneste som hjelper er avlasting og unngå å gå, stå, og sitte for hardt, bøye meg for mye ....desverre. Bruker krykker når jeg må på butikken, unngår å løfte, men har en på 1år hjemme så den løftingen jeg må gjøre der er egentlig for mye. Klarer ikke lette øvelser for det blir bare værre så fysioterapien min består nå av å komme dit å få løst om stram musklatur som je får for at je avlaster bekkenet. Kiropraktorbehandlingen hjelper ikke, men går dit regelmessig. Så nå skal jeg begynne med sklilaken i senga for dt er tortur å flytte på seg innimellom, og jeg skal hente meg rullestol snart. Skal begynne å bruke rullestol hvis jeg må på handling på kjøpesenter etc. Lånte meg klypetang for lenge siden da bekkenløsningen ble fort verre da jeg ble gravidpå ny(var ikke helt kvitt den fra forrige svangerskap), den er veldig god å ha og med den klarer man å unngå for mye bøying. Så i øpet av dagen er det eneste jeg orker/klarer å ta meg av minste sønnen vår(orker aldri å ta han med ut så det må gubben gjøre), kanskje ta klesvask, kanskje støvsuge, rydde litt. Er blitt raskere værre nå enn sist og det kommer nok av at jeg har minsten hjemme.....jeg gruer meg til de tre mnd som er igjen, for vet ikke åssen jeg skal få det til....gubben får jo ikke sykmld pga dette, men skal høre om han kan bruke egenmld sine etter avtale med arb.g og om det går ann å ta sånn omsorgsperm.... Så er er helt i ro det beste.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138485681-dette-fremprovosererhjelper-p%C3%A5-mine-smerter/#findComment-138921992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flypapir Skrevet 19. oktober 2008 #5 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg er heller ikke veldig hardt rammet (enda) i dette svangerskapet, men tror det har sammenheng med at jeg vet hva jeg kan/ikke kan gjøre samt at jeg får god behandling. Det som gir meg smerter: -Gå, sitte eller ligge for mye... Alt funker med måte... -Sidelengse bevegelser er FY, f.eks. vaske opp, støvsuge annerledes enn rett frem og tilbake osv - Ligge uten pute mellom beina - Vaske jenta mi mens hun sitter i badekaret...auauau (feil stilling funker aldri) - Kulde gjør at bekkenet (og kroppen forøvrig) blir ekstra stivt og vondt Dette hjelper meg: - Lytte til kroppen. Har jeg vondt tar jeg det med ro og da går det verste over (foreløpig).. - Går jeg tar jeg pauser ofte - Heis fremfor trapper -Passe på å gjøre alle bevegelser fremover/bakover fremfor sidelengs - Slyngetrening (hurra for fyisoterapeuten min!) - Hjemmeøvelser laget av fysioterapeuten - Tilrettelegging fra jobben, sykemelding når det ikke lenger funker. På denne måten kan jeg lytte til kroppen med en gang jeg kjenner at det behovet er der. - En mann som tar ALT av husarbeid, løft osv. -En mann som får meg til å hvile når han ser at jeg trenger det selv om jeg egentlig ikke har sånn kjempelyst selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138485681-dette-fremprovosererhjelper-p%C3%A5-mine-smerter/#findComment-138937564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå